Πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών κομμωτηρίου: 7 συμβουλές για να το αξιοποιήσεις στο έπακρο

Για να έχεις πάντα πελατεία και επιτυχίες στην επιχείρηση ομορφιάς σου, ένα πρόγραμμα επιβράβευσης είναι σίγουρα μία από τις βασικές πτυχές μιας αποτελεσματικής επιχειρηματικής στρατηγικής κάθε κομμωτηρίου ή κέντρου αισθητικής.

Για να χτίσεις την αφοσίωση των πελατών σου, μπορείς να χρησιμοποιήσεις διάφορα εργαλεία, από τη χρήση καρτών επιβράβευσης μέχρι εκπτώσεις και προσφορές στο κατάστημα, ή από εκπλήξεις μέχρι προνόμια για όσους φέρνουν νέους πελάτες.

Με τους πιστούς πελάτες, στην πραγματικότητα, όχι μόνο θα βελτιωθεί ο κύκλος εργασιών, αλλά και οι ίδιοι θα γίνουν πραγματικοί υποστηρικτές της επιχείρησης.

Αυτό το άρθρο αναλύει όλα όσα πρέπει να λάβεις υπόψη για να δημιουργήσεις ένα αποτελεσματικό πρόγραμμα επιβράβευσης, όπως:

  • Δεδομένα σχετικά με τον τρόπο προβολής των προγραμμάτων επιβράβευσης
  • Γιατί είναι χρήσιμη η δημιουργία προγράμματος αφοσίωσης πελατών;
  • Τι να κάνεις και πώς να συμπεριφέρεστε για να έχετε το καλύτερο για την επιχείρησή σας
  • Τι ΔΕΝ πρέπει να κάνεις

Ας ξεκινήσουμε εξετάζοντας τα αποτελέσματα μιας έρευνες σχετικά με προγράμματα επιβράβευσης.

Η Plastic Card Services, ένας σημαντικός κατασκευαστής πλαστικοποιημένων και εξατομικευμένων καρτών στο Ηνωμένο Βασίλειο, κυκλοφόρησε πριν από μερικά χρόνια ορισμένα πολύ ενδιαφέροντα δεδομένα σχετικά με τους πελάτες των βρετανικών κομμωτηρίων. Αυτό που προκύπτει είναι ότι οι καταναλωτές είναι πιο πιστοί στο κομμωτήριο τους σε σχέση με άλλα προϊόντα και υπηρεσίες (περίπου τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων).

Όχι μόνο αυτό: σε αυτήν την περίπτωση, τα προγράμματα πιστότητας αντιμετωπίζονται πολύ πιο θετικά από τους πελάτες. Ακολουθούν τα αποτελέσματα της αναφοράς:

  • Το 50% είπε ότι είναι πρόθυμοι να αγοράσουν, αν υπάρχει ένα σύστημα αφοσίωσης.
  • Στις μεγαλύτερες πόλεις η αφοσίωση είναι λιγότερο έντονη, κυρίως λόγω του μεγαλύτερου ανταγωνισμού, αλλά οι εξατομικευμένες προτάσεις υπηρεσιών μπορούν να κάνουν τη διαφορά.
  • Τα προγράμματα επιβράβευσης χαίρουν εκτίμησης από τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων, αλλά το ποσοστό αυτό αυξάνεται στην ηλικιακή ομάδα κάτω των 25 ετών.

Γιατί να δημιουργήσεις πρόγραμμα επιβράβευσης κομμωτηρίου;

Εκτός από τη διατήρηση των πελατών, ένα σύστημα αφοσίωσης παγιώνει την πίστη στο προσωπικό και τις υπηρεσίες.

Υπάρχουν κι άλλα πλεονεκτήματα που θα σου επιτρέψουν να βελτιώσεις την επιχείρησή σου, μεταξύ των οποίων τα εξής:

  • μεγαλύτερη συμμετοχή πελατών, οι οποίοι θα είναι πιο πιθανό να αγοράσουν προϊόντα και υπηρεσίες στο κομμωτήριο, επιπλέον της βασικής υπηρεσίας που έκλεισαν αρχικά
  • δυνατότητα συλλογής πολύτιμων δεδομένων, όπως τηλέφωνα και e-mail, που θα χρησιμοποιηθούν για την παροχή περαιτέρω υπηρεσιών (newsletters, συστήματα υπενθύμισης, εξατομικευμένες προσφορές κλπ.)
  • προσέλκυση νέων πελατών από ήδη υπάρχοντες πελάτες που είναι ικανοποιημένοι με τα οφέλη του loyalty system
  • διαφήμιση: συνδέεται στενά με το προηγούμενο, ως ένα από τα σημαντικότερα οφέλη από ικανοποιημένους πελάτες. Η διαφήμιση στις μέρες μας δεν έχει το ίδιο αποτέλεσμα με το παρελθόν και σε ορισμένες περιπτώσεις έχει σημαντικό κόστος. Μια θετική εμπειρία που μοιράζεται ένας πελάτης, μια συμβουλή, ένας έλεγχος ποιότητας θα μπορούσε να έχει πολύ μεγαλύτερη απήχηση στους πελάτες από μια διαφήμιση σε εφημερίδες, τηλεόραση ή ένα banner στο Ίντερνετ.
Πρόγραμμα επιβράβευσης κομμωτηρίου

Αφού διάβασες για τα οφέλη που σου δίνει ένα πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών κομμωτηρίου, θα σου εξηγήσουμε και τι πρέπει να κάνεις στην πράξη για να το αξιοποιήσεις στο έπακρο. Συγκεντρώσαμε, λοιπόν, 7 χρήσιμες συμβουλές για να αυξήσεις τα ραντεβού και να αποκτήσεις μεγαλύτερη προβολή.

1. Πρόγραμμα επιβράβευσης κομμωτηρίου: Βάλε εκπτώσεις για επόμενες κρατήσεις

Ένα όφελος ενός συστήματος επιβράβευσης θα μπορούσε να είναι η προσφορά εκπτώσεων σε όσους αποφασίζουν να κλείσουν το επόμενο ραντεβού επιτόπου, πριν φύγουν από το κομμωτήριο.

Με αυτόν τον τρόπο, θα έχεις ήδη ένα ημερολόγιο μελλοντικών κρατήσεων εκ των προτέρων. Παράλληλα, μπορείς να προσφέρεις επιπλέον προϊόντα ή υπηρεσίες κατά τη διάρκεια του ραντεβού, για να αντισταθμίσεις την έκπτωση.

2. Κουπόνια και εκπτώσεις για διαφορετικές δραστηριότητες

Οι εκπτώσεις και τα οφέλη δεν πρέπει απαραίτητα να συνδέονται με την επιχείρησή σου. Δημιουργώντας συνεργασίες με εταιρείες στην περιοχή, θα ενθαρρύνεις τον πελάτη να έρχεται συχνότερα στο κατάστημα.

Ένα παράδειγμα θα μπορούσε να είναι η παροχή έκπτωσης για μια συνεδρία μακιγιάζ σε ένα συνεργαζόμενο κέντρο για όσους θα κλείσουν ραντεβού για κούρεμα και βαφή.

Εάν υπάρχουν κοντινές επιχειρήσεις, μπορείς να δημιουργήσεις συνεργασίες με διπλό πλεονέκτημα (ένα εισιτήριο με έκπτωση στον κινηματογράφο, ένα σνακ μέσα στο κομμωτήριο που προσφέρεται από το κοντινό εστιατόριο κλπ).

3. Πρόσφερε μια δωρεάν συνεδρία μετά από μια σειρά ραντεβού

Για να ενθαρρύνεις τους πελάτες να έρχονται συχνότερα, μπορείς να δημιουργήσεις ένα πρόγραμμα επιβράβευσης που τους δίνει μια υπηρεσία δώρο όταν φτάνουν σε ένα συγκεκριμένο αριθμό ραντεβού. Αυτό είναι κι ένας τρόπος προώθησης των πιο ακριβών υπηρεσιών στον τιμοκατάλογο.

4. Δημιούργησε ένα πρόγραμμα επιβράβευσης κομμωτηρίου με πόντους ή κάρτες με σφραγίδες

Για την απόκτηση της δωρεάν υπηρεσίας, αλλά και άλλων προνομίων (δωρεάν προϊόντα, εκπτώσεις, κουπόνια κλπ.), μπορείς να καθορίσεις ένα πρόγραμμα πόντων εύκολο στη διαχείριση (πχ 1 ευρώ = 1 πόντος). Ο αριθμός πόντων μπορεί να υπολογίζεται μέσω αποκλειστικού λογισμικού ή με κάρτες σφραγίδων.

5. Προγράμματα παραπομπής για πελάτες

Όπως προαναφέρθηκε, ένα πρόγραμμα επιβράβευσης μπορεί να αποδειχθεί πολύ πιο αποτελεσματικό από τη διαφήμιση. Με άλλα λόγια, ο ίδιος ο πελάτης γίνεται ο ambassador του καταστήματος, επειδή είναι ικανοποιημένος με τις υπηρεσίες ή / και γιατί θα έχει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα.

Είναι επομένως σημαντικό να τους προσεγγίσουμε από στόμα σε στόμα, τόσο προσωπικά όσο και online. Ενθάρρυνε τους πελάτες σου να δημοσιεύουν φωτογραφιών στο Instagram με αναφορά στο κατάστημα ή να αφήνουν κριτικές στα social media της επιχείρησης.

Για να συμβεί αυτό, θα χρειαστεί να ορίσεις μπόνους ή προνόμια για τον πελάτη. Μερικές ιδέες είναι:

  • εκπτώσεις σε υπηρεσία ·
  • κουπόνια για εξαργύρωση σε προϊόντα και υπηρεσίες.
  • δωρεάν υπηρεσία
  • απόκτηση δωρεάν πόντων (σε συνδυασμό με ένα πρόγραμμα πόντων).

6. Πρόσφερε εκπτώσεις και προνόμια σε συγκεκριμένες περιόδους του έτους (γενέθλια, γιορτές)

Η αξιοποίηση των γιορτών είναι ένας ακόμη αποτελεσματικός τρόπος για την ενθάρρυνση της αφοσίωσης. Οι εκπτώσεις θα μπορούσαν να προσφέρονται με αφορμή σημαντικές ημέρες ή επετείους (για παράδειγμα πριν από τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά, τις Ημέρες της Γυναίκας και της Μητέρας κλπ). Μια άλλη ενδιαφέρουσα ιδέα θα ήταν μια δωρεάν υπηρεσία ή ένα προϊόν στα γενέθλια του πελάτη.

Πρόγραμμα επιβράβευσης για γενέθλια

7. Αξιοποίησε τα social media (προσέλκυσε πελάτες και ώθησέ τους να δημοσιεύουν περιεχόμενο)

Το Διαδίκτυο είναι ένα απαραίτητο εργαλείο για οποιαδήποτε επιχείρηση και ορισμένες κοινωνικές πλατφόρμες συνδυάζονται τέλεια με τον τομέα της ομορφιάς.

Γι’ αυτό είναι σημαντικό να φροντίζεις τα κοινωνικά προφίλ του καταστήματος με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, καθώς και να εμπλέξεις τον πελάτη προσωπικά. Έτσι θα γίνει πιο γνωστή και ορατή η δουλειά σου, ιδιαίτερα σε νέους πελάτες.

Για παράδειγμα, θα μπορούσες να δημιουργήσεις ένα Instagram spot στον χώρο σου. Ο πελάτης θα μπορεί να βγάλει και να μοιραστεί φωτογραφίες online, αναφέροντας το όνομα και τη σελίδα της επιχείρησης.

Επιπλέον, η παροχή ανταμοιβών (πόντοι, εκπτώσεις κλπ.) σε όσους φέρνουν νέους πελάτες είναι ένα επιπλέον κίνητρο.

Τι να μην κάνεις σε ένα πρόγραμμα επιβράβευσης κομμωτηρίου

Μέχρι τώρα, μιλήσαμε για το πώς ένα πρόγραμμα επιβράβευσης μπορεί να αυξήσει την αφοσίωση των πελατών σου. Ωστόσο, υπάρχουν κάποια κοινά λάθη που πρέπει να αποφεύγεις, ώστε να μην επηρεαστούν τα αποτελέσματα. Εδώ είναι τα πιο σημαντικά που πρέπει να έχεις υπόψη:

Μη βιάζεσαι

Η χρήση ενός ή περισσότερων συστημάτων επιβράβευσης απαιτεί χρόνο για να έρθουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Η υπομονή, επομένως, αποτελεί μέρος της ίδιας της στρατηγικής και θα επιτρέψει την ενοποίηση των αποτελεσμάτων. Το να αφήνεις τα πράγματα να γίνονται με φυσικό τρόπο είναι η καλύτερη μέθοδος για τη μεγιστοποίηση των οφελών.

Μην ασκείς πίεση στους πελάτες

Είναι σημαντικό να υπενθυμίζεις στους πελάτες από καιρό σε καιρό τα πλεονεκτήματα που θα αποκομίσουν αν ενταχθούν στο πρόγραμμα επιβράβευσης. Ωστόσο, αυτή η υπενθύμιση σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να είναι πολύ συχνή ή πιεστική.

Προτείνουμε να δημιουργήσεις αυτοματοποιημένες υπενθυμίσεις μέσω SMS σε μηνιαία βάση για τους συσσωρευμένους πόντους. Εναλλακτικά, μπορείς να τους ενημερώνεις από κοντά, τηλεφωνικώς ή μέσω Διαδικτύου σχετικά με τον αριθμό των υπηρεσιών που απομένουν για να φτάσουν στο δώρο. Άλλη ιδέα για αυτόματο SMS είναι η παρότρυνση για κριτική μετά το τέλος του ραντεβού.

Μην ξοδεύεις υπερβολικά ποσά σε διαφημίσεις

Ποιος είπε ότι για να προσφέρεις ένα πρόγραμμα επιβράβευσης πρέπει να επενδύσεις πολλούς πόρους; Στην πραγματικότητα, μια καλά σχεδιασμένη στρατηγική θα σε ωφελήσει οικονομικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Η προσέλκυση πελατών μέσω social media, online κριτικών και από στόμα σε στόμα θα μειώσει τις διαφημιστικές δαπάνες και θα μεγιστοποιήσει τα αποτελέσματα.

Η υιοθέτηση προγραμμάτων πίστης, επομένως, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος μιας αποτελεσματικής επιχειρηματικής στρατηγικής.

Οι παραπάνω συμβουλές μπορούν να προσαρμοστούν με βάση το κοινό-στόχο, τις παρεχόμενες υπηρεσίες, τις συνεργασίες και τον τομέα της επιχείρησης.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι σημαντικό να βρεις τις πιο αποτελεσματικές μεθόδους για την επιχείρησή σου.

Πρόγραμμα διαχείρισης Uala

Το Treatwell Pro είναι ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για να δημιουργήσεις και να διαχειριστείς ένα πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών.

Μεταξύ των πολλών δυνατοτήτων στο σύστημα διαχείρισης, μπορείς να παρακολουθείς την απόδοση και τα προφίλ των πελατών, να δημιουργείς προσφορές (εκπτώσεις, κάρτες, κουπόνια, προπληρωμένη πίστωση) και να τις προσαρμόζεις σύμφωνα με τις ανάγκες σου. Όλα με βολικό, γρήγορο και απλό τρόπο, χωρίς σπατάλη χρόνου.

Επιπλέον, χάρη στο ενσωματωμένο σύστημα αναζήτησης, οι προσφορές μπορούν να βρεθούν με όνομα, μέσω φίλτρων ή με ταξινόμηση ανά τύπο.

Για να δοκιμάσεις την υπηρεσία και να ανακαλύψεις όλες τις δυνατότητες που προσφέρονται, μπορείς να ζητήσεις ένα δωρεάν demo.