Πλάνο μάρκετινγκ κομμωτηρίου: πλήρης οδηγός

Ένα αποτελεσματικό πλάνο μάρκετινγκ είναι το πρώτο βήμα για την επιτυχία ενός κομμωτηρίου ή κέντρου αισθητικής. Διάβασε πώς και γιατί να το δημιουργήσεις.

Γιατί πρέπει κάθε ιδιοκτήτης κομμωτηρίου ή επιχείρησης ομορφιάς να αναπτύξει ένα πλάνο μάρκετινγκ;

Από το νόημα της λέξης μάρκετινγκ και την ανάπτυξη του brand σου μέχρι την επικοινωνία και την ερμηνεία των δεδομένων.

Σε αυτό το άρθρο θα δώσουμε τις απαντήσεις σε αυτές τις ερωτήσεις που συχνά στοιχειώνουν τους ιδιοκτήτες κομμωτηρίων και κέντρων αισθητικής.

Γιατί το μάρκετινγκ είναι σημαντικό για τις επιχειρήσεις ομορφιάς;

Μια στρατηγική που χρησιμοποιείται πολύ συχνά στο πλάνο μάρκετινγκ κομμωτηρίου ή κέντρου αισθητικής είναι οι τακτικές εκπτώσεις και προσφορές για να προσελκύσεις πελάτες στο κατάστημα.

Αυτή η μέθοδος δεν είναι απαραίτητα λάθος, αλλά τις περισσότερες φορές δεν είναι αρκετή. Προκειμένου να επιτευχθούν μακροπρόθεσμα αποτελέσματα, πρέπει να συμπεριληφθεί σε μια πιο ολοκληρωμένη στρατηγική μάρκετινγκ.

Οι συνεχόμενες εκπτώσεις και προσφορές θα φέρουν νέους πελάτες στο κατάστημα (βραχυπρόθεσμο αποτέλεσμα), αλλά αν δεν τους διατηρήσεις, αναπόφευκτα θα στραφούν κάπου με μεγαλύτερα προνόμια.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι σημαντικό να δημιουργήσεις μια στρατηγική μάρκετινγκ που είναι πιο αποτελεσματική μακροπρόθεσμα. Και αυτό ακριβώς εννοούμε όταν μιλάμε για «μάρκετινγκ».

Ποιος είναι ο στόχος του μάρκετινγκ;

Θα πρέπει να είσαι σε θέση να σκέφτεσαι όπως οι πελάτες σου, έτσι ώστε να συνεχίζουν να σε επιλέγουν ανεξάρτητα από τις εκπτώσεις και τις προσφορές που προσφέρεις εσύ ή ο ανταγωνισμός.

Το μάρκετινγκ έχει, λοιπόν, τριπλό στόχο:

  • προσέλκυση νέων πελατών
  • διατήρηση υπαρχόντων πελατών
  • δημιουργία ουσιαστικής σύνδεσης μαζί τους

Για την επίτευξη αυτών των στόχων, είναι επομένως σημαντικό η στρατηγική μάρκετινγκ να λαμβάνει υπόψη τα παρακάτω:

  • ανάπτυξη του brand της επιχείρησης
  • επικοινωνία με πελάτες
  • μέτρηση και βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων

Πλάνο μάρκετινγκ κομμωτηρίου: πώς να ξεκινήσεις

Υπάρχουν 5 βασικά βήματα για τη δημιουργία του πλάνου που αλληλοσυνδέονται μεταξύ τους:

  1. Ανάλυση της τρέχουσας κατάστασης
  2. Ορισμός στόχων
  3. Ανάπτυξη του πλάνου μάρκετινγκ
  4. Μέτρηση δεδομένων
  5. Βελτιστοποίηση αποτελεσμάτων

Ο καθορισμός στόχων είναι το σημείο εκκίνησης της στρατηγικής σου. Στην πραγματικότητα, σκέψου το μάρκετινγκ ως μια διαδρομή: αν δεν ξέρεις ξεκάθαρα από πού ξεκινάς και πού θέλεις να πας, είναι δύσκολο να χτίσεις ένα μονοπάτι που συνδέει αυτά τα δύο σημεία.

Αφού αναλύσεις την τρέχουσα κατάσταση, πρέπει να προσδιορίσεις ποιοι είναι οι στόχοι που θέλεις να πετύχεις. Αύξηση πελατών, αύξηση τζίρου, διατήρηση υπαρχόντων πελατών, μείωση εξόδων ή κάποιος συνδυασμός;

Μόλις αποσαφηνίσεις τους στόχους σου, είναι η ώρα να σκεφτείς το πλάνο μάρκετινγκ για το κομμωτήριο ή το κέντρο αισθητικής σου.

Πρώτα, θα πρέπει να δουλέψεις το branding σου, δηλαδή τη θέση της επωνυμίας σου στο μυαλό των πελατών. Στη συνέχεια, θα πρέπει να καθορίσεις ποιος/-α είσαι και ποιο μήνυμα θέλεις να μεταφέρεις.

Μόλις οργανωθεί το branding, μπορείς να αρχίσεις να επικοινωνείς το μήνυμά σου. Υπάρχουν πολλά κανάλια επικοινωνίας, τόσο offline όσο και online. Θα τα δούμε σε λίγο με περισσότερες λεπτομέρειες.

Τέλος, πρέπει να καταγράψεις τα αποτελέσματα των ενεργειών μάρκετινγκ. Ποια επιτεύχθηκαν; Τι λειτούργησε; Τι πήγε στραβά;

Μετά από αυτήν τη διαδικασία, θα επιστρέψεις στο σημείο ανάλυσης της τρέχουσας κατάστασης. Το μόνο που μένει είναι να βελτιστοποιήσεις τα αποτελέσματά σου, καθώς και να θέσεις νέους στόχους με βάση τις ενέργειες που έφεραν τα καλύτερα αποτελέσματα. Με άλλα λόγια, να εξαλείψεις τις στρατηγικές που δεν αποδείχθηκαν αποτελεσματικές και να αναπτύξεις ένα νέο πλάνο μάρκετινγκ κομμωτηρίου.

Ανάπτυξη brand

Το brand, που συνήθως αναφέρεται επίσης ως “μάρκα“, είναι το σύνολο των χαρακτηριστικών και των αξιών που προσδιορίζουν μια εταιρεία, διαφοροποιώντας την από όλες τις άλλες.

Για παράδειγμα, φέρε στο μυαλό σου ένα αναψυκτικό, μια αλυσίδα fast food και ένα ενεργειακό ποτό. Αν σκέφτηκες Coca Cola, Mc Donald’s και RedBull, τότε αυτές οι εταιρείες είναι σε θέση να τοποθετήσουν αποτελεσματικά τη μάρκα τους στο μυαλό σου.

Το ίδιο ακριβώς πρέπει να κάνεις και με την επιχείρησή σου.

  • Ποιος/-α είσαι;
  • Τι υπηρεσίες προσφέρεις;
  • Σε ποιον απευθύνεσαι;
  • Ποιο είναι το μήνυμα που θέλεις να επικοινωνήσεις;

Αυτά είναι τα σημεία που μπορούν να σε διαφοροποιήσουν από τον ανταγωνισμό, ώστε να αποκτήσεις μια σταθερή θέση στο μυαλό των πελατών (υπαρχόντων και δυνητικών).

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να το πετύχεις αυτό. Μέσω του διαδικτύου, για παράδειγμα, μπορείς να δημιουργήσεις μια στρατηγική περιεχομένου, με φωτογραφίες, βίντεο και συγκεκριμένες συμβουλές για τους πελάτες σου. Παράλληλα, μπορείς να αφιερώσεις χρόνο στον καθαρισμό του κομμωτηρίου και την προσοχή του πελάτη, κάνοντάς τον να αισθάνεται πάντα μοναδικός και καλοδεχούμενος.

Επιπλέον, μπορείς να ξεχωρίσεις κι άλλο από τους ανταγωνιστές σου, προσφέροντας κάτι περισσότερο:

  • Ποτό ή φαγητό για τους πελάτες σου
  • Ένα σύντομο, δωρεάν μασάζ σε όσους περιμένουν
  • Ένα χρήσιμο gadget περιποίησης
  • Δωρεάν δείγματα ή καταλόγους

Σε τελική ανάλυση, το μυστικό της επιτυχίας είναι πολύ απλό: δεν αρκεί να πουλήσεις ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, αλλά μια ολόκληρη εμπειρία. Όσο πιο ευχάριστη είναι η εμπειρία, τόσο πιο ικανοποιημένος και πιστός θα είναι ο πελάτης.

Και τι σημαίνει να έχεις έναν ικανοποιημένο πελάτη; Θα διαδώσει την εμπειρία του, θα φέρει άλλους πελάτες και θα είναι πρόθυμος να πληρώσει περισσότερα για μια υπηρεσία. Τέλος, για να έχεις τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα, η ανάπτυξη του brand σου πρέπει γίνει τόσο offline, όσο και online.

Online επικοινωνία

Όταν μιλάμε για online επικοινωνία, εννοούμε τον τρόπο επικοινωνίας εξωτερικών αξιών μέσω του Διαδικτύου.

Σε αντίθεση με πριν από λίγα χρόνια, σήμερα είναι απαραίτητο να προωθήσουμε την online επικοινωνία μας, καθώς η τεχνολογία και τα κοινωνικά μέσα έχουν αλλάξει αναπόφευκτα τις συνήθειες των ανθρώπων, δημιουργώντας νέες μεθόδους και νέους μηχανισμούς αγορών.

Επιπλέον, η επικοινωνία μέσω διαδικτύου θα σου δώσει μεγαλύτερη προβολή, τόσο για την απόκτηση νέων πελατών όσο και για τη διατήρηση των ήδη υπαρχόντων.

Αλλά πώς θα επικοινωνήσεις μέσω του διαδικτύου με τους πελάτες σου; Υπάρχουν αρκετοί τρόποι:

  • μέσω της ιστοσελίδας σου
  • στα social media
  • με SMS ή Viber/Whatsapp
  • μέσω email

Διαδικτυακή προβολή

Πολλές επιχειρήσεις ομορφιάς συχνά υποτιμούν τη σημασία ενός ιστότοπου. Αλλά η ιστοσελίδα του καταστήματός σου λειτουργεί ακριβώς όπως μια εικονική βιτρίνα. Όσο πιο φροντισμένη είναι, τόσο περισσότερους επισκέπτες θα προσελκύσεις.

Στην πραγματικότητα, όλο και περισσότεροι άνθρωποι αναζητούν πληροφορίες στο Διαδίκτυο πριν επιλέξουν εάν θα αγοράσουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Η ύπαρξη ενός ενημερωμένου ιστότοπου μπορεί επομένως να βοηθήσει τους πιθανούς πελάτες να κατανοήσουν ποιος είσαι και τι κάνεις, να δουν φωτογραφίες και βίντεο του καταστήματος και της δουλειάς σου, να διαβάσουν αξιολογήσεις και να βρουν όλα τα στοιχεία επικοινωνίας.

Αν δεν ξέρεις πώς να δημιουργήσεις έναν ιστότοπο ή δε θέλεις να επενδύσεις πολλά χρήματα σε έναν σχεδιαστή ιστοσελίδων, μπορείς να αποκτήσεις μια ιστοσελίδα με την Treatwell. Έτσι, θα ενισχύσεις την ψηφιακή σου φήμη μέσω μιας διαρκώς επιμελημένης επαγγελματικής βιτρίνας.

uala-μάρκετινγκ κομμωτηρίου

Με αυτόν τον τρόπο θα μπορείς πάντα να δείχνεις στους πελάτες φωτογραφίες, ώρες λειτουργίας καταστήματος, τιμοκαταλόγους και κριτικές.

Τα κοινωνικά μέσα, όπως το Facebook και το Instagram, είναι επίσης εξαιρετικές πλατφόρμες για να χτίσεις το online branding της επιχείρησής σου. Και σε αυτήν την περίπτωση, είναι σημαντικό να δώσεις βάση στο περιεχόμενο. Εικόνες, βίντεο και μικρές συμβουλές θα βοηθήσουν τους πιθανούς πελάτες να εμπιστευτούν τη δουλειά σου και να κλείσουν ραντεβού.

Τέλος, είναι σημαντικό να παραμένεις πάντα σε επαφή με τους πελάτες σου, προκειμένου να τους διατηρείς πάντα πιστούς. Αυτό μπορεί να γίνει, για παράδειγμα, στέλνοντας SMS ή email, προκειμένου να τους υπενθυμίσεις ένα ραντεβού, να στείλεις ευχές γενεθλίων ή να ενημερώσεις για προσφορές.

Όλα αυτά μπορούν να γίνουν με το λογισμικό διαχείρισης της Treatwell, που σου επιτρέπει να στέλνεις SMS και email ή στοχευμένες προσφορές, όπως δωροκάρτες και συνδρομές.

Ο σκοπός των παραπάνω είναι ένας: να κάνουν τον πελάτη να νιώθει μοναδικός και ξεχωριστός, ώστε να επιστρέφει στο κατάστημα ξανά και ξανά.

Πλάνο μάρκετινγκ κομμωτηρίου: Μέτρηση και βελτιστοποίηση αποτελεσμάτων

Έχουμε, λοιπόν, φτάσει στο τελευταίο βήμα για ένα αποτελεσματικό πλάνο μάρκετινγκ κομμωτηρίου: αυτό της μέτρησης των αποτελεσμάτων. Αυτό το βήμα είναι ζωτικής σημασίας για να δεις τι λειτούργησε και τι όχι στη στρατηγική, ώστε να επικεντρωθείς περισσότερο σε ό,τι έχει φέρει τα καλύτερα αποτελέσματα.

Σε αυτήν την περίπτωση, ένα λογισμικό διαχείρισης μπορεί να είναι ένας εξαιρετικός σύμμαχος και να παρακολουθεί πάντα όλα τα αποτελέσματα.

Μέσω του λογισμικού Treatwell Pro, υπάρχει η δυνατότητα μέτρησης, για παράδειγμα, των νέων πελατών που έχουν έρθει μετά από μια καμπάνια μάρκετινγκ του κομμωτηρίου στο Facebook ή σε άλλα κανάλια. Παράλληλα, έχεις πάντα υπό έλεγχο τις αποδείξεις, τα στατιστικά των πωλήσεων, την αποτελεσματικότητα των υπαλλήλων και τις δαπάνες. Το σύστημα διαχείρισης θα σου δείξει πού πρέπει να επικεντρωθείς, ώστε να έχεις ακόμη περισσότερο χρόνο για τους πελάτες σου.

Σε αυτό το άρθρο μιλήσαμε για τεχνικές μάρκετινγκ κατάλληλες για επιχειρήσεις ομορφιάς. Συγκεκριμένα, είδαμε δύο βασικά βήματα: τη δημιουργία ενός πλάνου μάρκετινγκ κομμωτηρίου ή κέντρου αισθητικής και την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητάς του.