Online ραντεβού για κομμωτήρια και κέντρα αισθητικής: Γιατί είναι σημαντικά την εποχή της πανδημίας;

Όλοι οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων ομορφιάς κάνουν ήδη σχέδια για το άνοιγμα κομμωτηρίων και κέντρων αισθητικής. Ενώ ανυπομονούν να δοθεί το «πράσινο φως» για την επαναλειτουργία του κλάδου, δεν μπορούν να μη σκέφτονται και την αβεβαιότητα που προκαλούν οι τρέχουσες συνθήκες. Μήπως η δυνατότητα των online ραντεβού είναι η καλύτερη λύση σε αυτό το πρόβλημα;

Το μόνο βέβαιο είναι ότι τα γάντια, οι μάσκες και τα τζελ απολύμανσης δεν αρκούν. Είναι ώρα να αρχίσουμε να λαμβάνουμε υπόψη και την ευρύτερη οργάνωση της επιχείρησης. Έτσι, θα είμαστε σε θέση να εργαστούμε με ασφάλεια και να ικανοποιήσουμε την πλειοψηφία των πελατών.

Επίσης, η πανδημία έχει αλλάξει δραστικά τις συνήθειες των ανθρώπων αλλάζουν, με την τεχνολογία να είναι πλέον απαραίτητη για πολλές καθημερινές δραστηριότητες. Ο ψηφιακός τρόπος ζωής δεν μπορεί πλέον να υποτιμηθεί.

Σε αυτό το άρθρο θα δούμε πώς ένα ψηφιακό ημερολόγιο με online ραντεβού μπορεί να βοηθήσει στην εξοικονόμηση πολύτιμου χρόνου. Παράλληλα, θα εξερευνήσουμε και τις δυνατότητες που προσφέρει ένα τέτοιο λογισμικό, όπως βάρδιες, ώρες λειτουργίας και ωράριο εργασίας. Αυτά τα χαρακτηριστικά μπορούν να προσαρμοστούν ανάλογα με τις ανάγκες κάθε επιχείρησης.

Πώς η πανδημία άλλαξε τις συνήθειες στους χώρους ομορφιάς

Η ζωή στα κομμωτήρια και τα κέντρα αισθητικής έχει ήδη αλλάξει αναπόφευκτα με την επέλαση της πανδημίας. Το σημαντικό πράγμα, ωστόσο, δεν είναι να είσαι απροετοίμαστος, αλλά να έχεις ένα σχέδιο Β με τις απαραίτητες προσαρμογές.

Οι δύο πρώτοι παράγοντες που πρέπει να λάβεις υπόψη είναι:

  • η κοινωνική αποστασιοποίηση (social distancing)
  • η απαγόρευση συγκεντρώσεων και συνωστισμού

Πρέπει να δίνεται καθημερινά μεγάλη προσοχή σε αυτά, καθώς οι πελάτες ανησυχούν ιδιαίτερα για την καθαριότητα και την υγιεινή των χώρων που επισκέπτονται. Πρέπει, επομένως, να χρησιμοποιούνται και να παρέχονται όλα τα μέτρα προστασίας (γάντια, μάσκες, αντισηπτικά). Τέλος, είναι απαραίτητη η απολύμανση των εργαλείων που χρησιμοποιούν οι επαγγελματίες ομορφιάς καθημερινά για να κάνουν τη δουλειά τους.

Κάθε απροσεξία θα παρατηρηθεί από τον πελάτη.

Από τον συνεχή διάλογο που έχουμε στην Treatwell με τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, έχουν προκύψει αρκετές ερωτήσεις και ανησυχίες πελατών, όπως:

  • Θα είμαι μόνος στο μαγαζί;
  • Με πόσους υπαλλήλους θα έρθω σε επαφή;
  • Θα προτιμούσα να έρθω όταν βρίσκονται λίγοι πελάτες μέσα.

Τα παραπάνω επιβεβαιώνουν τον ψυχολογικό αντίκτυπο της τρέχουσας κατάστασης σε όλους μας. Η πιο κοινή ανησυχία είναι ότι δεν ξέρουμε πότε και πώς θα επιστρέψουμε στην κανονικότητα. Παράλληλα, πολλές offline δραστηριότητες έχουν πλέον ψηφιοποιηθεί. Για παράδειγμα, έχουν αυξηθεί ραγδαία οι διαδικτυακές αγορές και γενικότερα οι online συναλλαγές κάθε είδους.

Οι άνθρωποι σταδιακά εξοικειώνονται με τις διαδικτυακές εφαρμογές και δραστηριότητες. Πλέον οι περισσότεροι έχουμε μεγαλύτερη οικειότητα και εμπιστοσύνη με εργαλεία που προηγουμένως ίσως θεωρούσαμε περιττά.

Ειδικά αυτήν την περίοδο, τα διαδικτυακά εργαλεία επέτρεψαν σε όλους, και συνεπώς και στις επιχειρήσεις ομορφιάς, να διατηρήσουν μια κανονικότητα.

Ποιες οι αλλαγές στα κομμωτήρια και τα κέντρα αισθητικής

Τα παραπάνω στοιχεία και η εμπειρία από το προηγούμενο lockdown οδηγούν στα παρακάτω μέτρα για κομμωτήρια και κέντρα αισθητικής:

  • Δεν επιτρέπονται ουρές έξω από το κατάστημα και συνωστισμός πελατών στους χώρους αναμονής. Οι πελάτες θα προσέρχονται μόνο κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού. Αυτή είναι μια μεγάλη αλλαγή για επιχειρήσεις που δε λειτουργούν με ραντεβού.
  • Το κατάστημα δεν θα θεωρείται πλέον ως μέρος για κοινωνικοποίηση και συζητήσεις. Για παράδειγμα, όσοι έρχονταν απλώς για να πουν γεια και να κλείσουν ραντεβού, δε θα μπορούν πλέον να το κάνουν. Ακόμα και ο χρόνος για “κουτσομπολιό” θα μειωθεί, λόγω του περιορισμού στον αριθμό ατόμων (πελατών και προσωπικού).
  • Εξ’ ανάγκης, οι ώρες εργασίας θα αυξηθούν και θα υποστούν πολλές παραλλαγές, καθώς οι περισσότεροι επαγγελματίες θα θέλουν να ικανοποιήσουν όλους τους πελάτες. Θα είναι απαραίτητο να εργάζεσαι σε εκτεταμένες βάρδιες προς αποφυγή της πολυκοσμίας και ίσως με έκτακτα ανοίγματα Κυριακή ή Δευτέρα.
  • Οι επαγγελματίες θα πρέπει να προσπαθήσουν να εξοικονομήσουν χρόνο για όλες αυτές τις δραστηριότητες που μπορεί να είναι χρονοβόρες. Για παράδειγμα, η απάντηση σε τηλέφωνα για ραντεβού σε ένα μεσαίο κομμωτήριο των 20 ραντεβού ημερησίως ισοδυναμεί με 16 ώρες ή 2 εργάσιμες ημέρες το μήνα.

Με άλλα λόγια, η καθημερινότητα για κάθε επιχείρηση ομορφιάς θα αλλάξει πλήρως, τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον μετά την καραντίνα. Οι συνήθειες των πελατών επίσης θα αλλάξουν και το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να δράσεις εγκαίρως.

Πώς τα online ραντεβού μπορούν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις ομορφιάς μετά την καραντίνα

Όπως προαναφέρθηκε, η αποτελεσματική διαχείριση χρόνου είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες (μαζί με την υγιεινή) στη φάση της επαναλειτουργίας. Για αυτό, συνιστάται η επιλογή ψηφιακών εργαλείων που διευκολύνουν όλες αυτές τις λειτουργίες (όπως η διαχείριση κρατήσεων και ραντεβού). Οι διαδικασίες αυτές απαιτούν χρόνο και ενέργεια, που μπορούν να αξιοποιηθούν με άλλους τρόπους.

Μία από τις καλύτερες λύσεις για αυτό είναι η δυνατότητα πραγματοποίησης και διαχείρισης online ραντεβού.

Ο κερδισμένος χρόνος μπορεί να αξιοποιηθεί σε σημαντικά κομμάτια για την επιχείρηση:

  • Εξυπηρέτηση πελατών
  • Πώληση προϊόντων
  • Στρατηγική μάρκετινγκ
  • Υγιεινή χώρων

Ένας τρόπος για να μειώσεις τα χαμένα ραντεβού και να δέχεσαι κρατήσεις ακόμα και εκτός ωραρίου λειτουργίας είναι μια ψηφιακή ατζέντα με ολοκληρωμένο σύστημα online ραντεβού.

Κάθε διαδικτυακή κράτηση συγχρονίζεται πάντα σε πραγματικό χρόνο με την ατζέντα της επιχείρησης, εξαλείφοντας έτσι τον κίνδυνο διπλοκράτησης ή συνωστισμού.

Τα online ραντεβού ήταν μέχρι σήμερα μία χρήσιμη δυνατότητα, αλλά πλέον κρίνονται απαραίτητα. Έτσι θα διευκολυνθεί η δουλειά σου, θα είσαι ασφαλής από κάθε κίνδυνο και θα έχεις σημαντικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.

Τι είναι τα online ραντεβού; Δεν υπάρχει κίνδυνος overbooking;

Σίγουρα αυτές οι ερωτήσεις έχουν τεθεί τουλάχιστον μία φορά.

Η ηλεκτρονική κράτηση επιτρέπει στους πελάτες να ορίσουν μόνοι τους το ραντεβού οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας, ακόμη και όταν η επιχείρηση είναι κλειστή ή ο ιδιοκτήτης δεν μπορεί να απαντήσει στο τηλέφωνο

Ο ιδιοκτήτης πρέπει απλώς να γράψει στο ψηφιακό ημερολόγιό του:

  • τις ώρες λειτουργίας με πιθανά διαλείμματα
  • τα έκτακτα ανοίγματα ή κλεισίματα
  • τις αλλαγές στο προσωπικό 
  • τις υπηρεσίες με τον απαιτούμενο χρόνο
  • ποιοι υπάλληλοι μπορούν να κάνουν ποιες υπηρεσίες. Για παράδειγμα, ένας μαθητευόμενος δεν θα κάνει τις ίδιες υπηρεσίες με τον κορυφαίο στιλίστα.

Αφού ορίσεις αυτές τις δυνατότητες, η ψηφιακή ατζέντα και τα online ραντεβού θα βασίζονται στους δικούς σου ρυθμούς.

Επιπλέον, δεν υπάρχει κίνδυνος υπερβολικής κράτησης (overbooking), καθώς η ψηφιακή ατζέντα συγχρονίζεται αυτόματα με τις διαδικτυακές κρατήσεις.

Δηλαδή: αν υπάρχει ήδη ραντεβού 11πμ-1μμ, ο πελάτης που θέλει να κάνει online κράτηση δεν θα έχει διαθέσιμο αυτό το χρονικό διάστημα.

Με αυτόν τον τρόπο, έχεις πάντα υπό έλεγχο το καθημερινό πρόγραμμα των ραντεβού, αλλά και τα στοιχεία των πελατών.

Πώς θα επωφεληθείς από τα online ραντεβού

Αυτό το εργαλείο είναι πολύ χρήσιμο ακόμα και για τις επιχειρήσεις με υπεύθυνο καταστήματος/υποδοχής, καθώς εξοικονομεί έως και 80% του χρόνου που απαιτείται για κλείσιμο ραντεβού. Ο χρόνος αυτός μπορεί να αφιερωθεί σε δραστηριότητες με μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία, όπως η πώληση προϊόντων, η διαχείριση της αποθήκης και η δημιουργία καμπανιών μάρκετινγκ.

Αυτή την περίοδο είναι ιδιαίτερα σημαντική η δημιουργία στρατηγικών για την ανάκτηση του κύκλου εργασιών που χάθηκε την περίοδο του lockdown, αλλά και για τη γενικότερη οργάνωση της επιχείρησης.

Επίσης, με το ψηφιακό ημερολόγιο είναι πολύ εύκολο να μεταφέρεις ραντεβού ακόμη και από τη μια μέρα στην άλλη με μερικά κλικ. Ταυτόχρονα, θα μειωθούν και τα λάθη που προκύπτουν από τις χειρόγραφες σημειώσεις. 

Ένα εξίσου σημαντικό κομμάτι είναι ότι δεν θα χρειάζεται να ασχολείσαι με την επιβεβαίωση και την υπενθύμιση των ραντεβού, τις οποίες στέλνει αυτοματοποιημένα το λογισμικό διαχείρισης της Treatwell.

online-rantevou-uala

Treatwell: η ψηφιακή ατζέντα με online ραντεβού

Το Treatwell Pro αποτελεί την ιδανική λύση σε όλα αυτά τα προβλήματα. Δημιουργήθηκε με γνώμονα όλες τις ανάγκες των κομμωτηρίων, αλλά όχι μόνο. Κάθε σαλόνι ομορφιάς στην πλατφόρμα έχει μια εξατομικευμένη και λεπτομερή σελίδα στον ιστότοπο treatwell.gr με φωτογραφίες, κριτικές, τιμοκαταλόγους και χρονοδιαγράμματα, όλα ενημερωμένα πάντα με τα χαρακτηριστικά της επιχείρησης.

Επιπλέον, τα SMS υπενθύμισης και επιβεβαίωσης ραντεβού είναι δωρεάν, αυτόματα και απεριόριστα, ο χρόνος των υπηρεσιών και των θεραπειών μπορεί να προσαρμοστεί, αλλά πάνω απ’ όλα, ο σχεδιασμός του ημερολογίου είναι διαισθητικός και απλός.

Το λογισμικό λειτουργεί επίσης άψογα σε όλες τις συσκευές. Αυτό σημαίνει ότι με έναν υπολογιστή, ένα tablet ή ακόμα και ένα smartphone μπορείς να αρχίσεις να χρησιμοποιείς άμεσα το ημερολόγιο Treatwell Pro.

Δεν είναι απαραίτητο, δηλαδή, να είσαι στο κατάστημα. Με τα στοιχεία εισόδου έχεις πρόσβαση στο πρόγραμμα ανά πάσα στιγμή, ακόμη και σε πολλές συσκευές ταυτόχρονα.

Η Treatwell βρίσκεται πάντα στο πλευρό των επαγγελματιών ομορφιάς, προκειμένου να κάνει τη δουλειά τους πιο εύκολη και να βελτιώσει την απόδοσή τους.

Τώρα, περισσότερο από ποτέ είναι στην πρώτη γραμμή, προσθέτοντας νέα χαρακτηριστικά που ανταποκρίνονται στη σύγχρονη εποχή, αλλά και τις τρέχουσες συνθήκες 

Αν θέλεις να καταλάβεις πώς η Treatwell μπορεί να βοηθήσει την επιχείρηση ομορφιάς σου μετά την καραντίνα, μπορείς να συμπληρώσεις την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία σου. Ένας από τους συμβούλους μας θα επικοινωνήσει σύντομα για να κανονίσει δωρεάν επίδειξη του λογισμικού, χωρίς δέσμευση αγοράς.