Instagram για κομμωτήρια και κέντρα αισθητικής: όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις

Όταν ρωτάμε τους ιδιοκτήτες τα συνεργαζόμενα κομμωτήρια και κέντρα αισθητικής ποια είναι το αγαπημένο τους κανάλι για να αλληλεπιδρούν με πιθανούς πελάτες και να δέχονται online κρατήσεις, η πιο συχνή απάντηση είναι το Instagram.

Όλοι ξέρουμε πόσο σημαντικό είναι αυτό το κοινωνικό δίκτυο, και ψάχνουμε τις καλύτερες πρακτικές για να το χρησιμοποιήσουμε με τον καλύτερο και αποτελεσματικό τρόπο. Μάλιστα, πολλά κομμωτήρια και κέντρα αισθητικής έχουν χτίσει μεγάλο κοινό στα social media και συγκεκριμένα στο Instagram.

Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν αποτελεσματικές τακτικές για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτή την πλατφόρμα. Οι πιο συχνές απορίες που μπορεί να προκύψουν είναι:

  • Πώς πρέπει να γράψω το bio μου;
  • Τι είδους περιεχόμενο πρέπει να δημοσιεύω και πόσο συχνά;
  • Σε τι χρησιμεύουν ακριβώς τα hashtags και πώς τα χρησιμοποιώ;
  • Πώς να μεγαλώσω το κοινό μου και να αποκτήσω περισσότερους followers;
  • Συνδέεται πραγματικά το κοινό μου με τις αναρτήσεις και τον τόνο επικοινωνίας;

Αν ένα κομμωτήριο βελτιστοποιήσει το προφίλ του κσι τις δημοσιεύσεις του στο Instagram, θα έχει περισσότερους νέους πελάτες, μεγαλύτερη αλληλεπίδραση με τους ακόλουθους και περισσότερες online κρατήσεις.

Είτε είσαι αρχάριος είτε έχεις ήδη σημαντικό αριθμό followers, αυτό το άρθρο θα σε βοηθήσει να βελτιώσεις το προφίλ σου στο Instagram και να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό.

Πώς να δημιουργήσεις έναν λογαριασμό Instagram για κομμωτήρια και κέντρα αισθητικής

Έχουμε όλα τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις για να ξεκινήσεις με το προφίλ σου ή για να βελτιστοποιήσεις έναν υπάρχοντα λογαριασμό. Το πρώτο βήμα είναι να συμπληρώσεις τα βασικά στοιχεία της επιχείρησης.

Πρόσθεσε τις πληροφορίες σου για να σε βρίσκουν εύκολα

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να βεβαιωθείς ότι οι χρήστες μπορούν να βρουν εύκολα το προφίλ σου στη μηχανή αναζήτησης. Παράλληλα, σιγουρέψου ότι η διαδικασία κράτησης ραντεβού είναι απλή. Ακούγεται εύκολο, αλλά πολλά κομμωτήρια παραλείπουν αυτό το βήμα.

Πριν συνεχίσεις, επιβεβαίωσε ότι ο λογαριασμός σου είναι επαγγελματικός. Ακόμα κι αν η σελίδα είναι στο όνομά σου και όχι στο όνομα του κομμωτηρίου, πρέπει να έχεις επαγγελματικό προφίλ. Έτσι, θα μπορείς να δημιουργήσεις διαφημίσεις, να προσθέσεις στοιχεία επικοινωνίας όπως email, ιστότοπο και πολλά άλλα.

Στη συνέχεια, διάλεξε μια εικόνα προφίλ που περιγράφει και πουλάει καλά την επωνυμία σου. Το τελευταίο πράγμα που θέλουμε είναι μια θολή, κακής ποιότητας ή άσχετη φωτογραφία. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις μια δική σου προσωπική φωτογραφία ή το λογότυπο του κομμωτηρίου. Αποθήκευσε την εικόνα ως αρχείο .png (αντί για .jpg) για υψηλότερη ποιότητα.

Το επόμενο βήμα είναι να ελέγξεις ότι σε βρίσκουν εύκολα μέσω του ονόματος χρήστη και του ονόματος του προφίλ. Σημείωση: το όνομα χρήστη είναι αυτό που εμφανίζεται στη διεύθυνση URL του Instagram (instagram.com/username) και το όνομα του προφίλ είναι αυτό που έχεις ορίσει στο bio.

Έπειτα, φρόντισε να συμπεριλάβεις όλα τα στοιχεία επικοινωνίας: διεύθυνση, αριθμός τηλεφώνου, e-mail και link για online κράτηση. Η διεύθυνσή σου θα εμφανιστεί στο βιογραφικό, μαζί με τον σύνδεσμο κρατήσεων (δες παρακάτω), ενώ το κουμπί επικοινωνίας θα εμφανιστεί ακριβώς πάνω από τη ροή σου.

Δεν έχουν όλα τα κομμωτήρια σύνδεσμο για απευθείας κράτηση μέσω Instagram. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για μια δυνατότητα του λογισμικού διαχείρισης της Treatwell. Έτσι, μπορείς να συμπεριλάβεις το link στο προφίλ σου Instagram, διευκολύνοντας τη διαδικασία κράτησης για τους πελάτες σου. Αυτό αποτελεί και σημαντικό πλεονέκτημα όσον αφορά την απόκτηση νέων πελατών.

Πώς να γράψεις ένα αστείο και ακαταμάχητο βιογραφικό στο Instagram

Η σελίδα σου θα πρέπει να κάνει μια καλή πρώτη εντύπωση και να προσελκύει το ενδιαφέρον όσων την ανακαλύπτουν. Το instagram bio σου είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να κάνεις εσένα και τη δουλειά σου γνωστή. Θα πρέπει να είναι καλά μελετημένο, καθώς περιορίζεται σε 150 χαρακτήρες.

Σε αυτό θα πρέπει να εξηγήσεις σε τι ειδικεύεσαι (νύχια, μαλλιά ή ακόμα και μια συγκεκριμένη θεραπεία όπως το balayage) και να επισημάνεις ένα μοναδικό ή ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της επιχείρησης.

Μη διστάσεις να χρησιμοποιήσεις emojis και να βρεις ένα δημιουργικό μήνυμα που αντικατοπτρίζει τη φιλοσοφία της επιχείρησης. Επίσης, μπορείς να προωθήσεις τον σύνδεσμο στο βιογραφικό σου: για παράδειγμα, «Κάνε κλικ στο παρακάτω link για να κλείσεις online ραντεβού ⬇️».

Τι μπορούν να δημοσιεύουν τα κομμωτήρια στο Instagram;

Για να αποφασίσεις τι θα ανεβάζεις στο Instagram, πρέπει να λάβεις υπόψη αρκετούς παράγοντες.

Όρισε ένα οπτικό θέμα για το προφίλ σου

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ ενός «σωστού» και ενός επαγγελματικού προφίλ; Το να έχουν όλες οι αναρτήσεις το ίδιο φίλτρο ή χρωματικούς συνδυασμούς, για να έχεις μια αρμονική ροή! Δες μερικά παραδείγματα:

Αν και δεν χρειάζεται να τηρείς υπερβολικά αυστηρά το οπτικό θέμα, σε βοηθά να έχεις στο μυαλό σου μερικά χρώματα και ιδέες περιεχομένου. Με αυτόν τον τρόπο, θα γνωρίζεις ποια χρώματα να προσθέτεις στις φωτογραφίες και ποια φίλτρα να χρησιμοποιείς, διατηρώντας τη ροή επαγγελματική και φροντισμένη.

Σκέψου 4-7 διαφορετικά “θέματα” για τα μηνύματά σου

Από τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα του Instagram είναι ότι σου επιτρέπει να αναδείξεις τα αποτελέσματα της δουλειάς σου. Αλλά δεν αρκεί μόνο αυτό. Καλό είναι να δημοσιεύεις πολλούς τύπους φωτογραφιών, καθώς οι ακόλουθοί σου θα θέλουν να δουν όλα τα κομμάτια της επιχείρησης, όπως φωτογραφίες δικές σου και της ομάδας σου.

Η καλύτερη μέθοδος είναι να δημιουργήσεις μια λίστα με διάφορες θεματικές προς δημοσίευση. Ακολουθούν μερικές ιδέες:

  • φωτογραφίες πελατών (με την έγκρισή τους)
  • αποτελέσματα θεραπειών (πριν και μετά)
  • το προσωπικό
  • προϊόντα προς πώληση στο κατάστημα
  • φωτογραφίες του χώρου
  • κριτικές πελατών
  • φωτογραφίες που έχουν δημοσιεύσει οι πελάτες

Αυτά είναι μόνο μερικά παραδείγματα, η λίστα θα πρέπει να προσαρμοστεί στο ύφος και τον τύπο του κομμωτηρίου ή του κέντρου αισθητικής σου.

Βγάλε φωτογραφίες υψηλής ποιότητας

Το τελευταίο πράγμα που θέλεις είναι οι σκοτεινές, θολές φωτογραφίες που προκαλούν αρνητική εντύπωση για την επιχείρηση. Αν θέλεις να αυξήσεις τον αριθμό των followers, πρέπει να δώσεις μεγάλη προσοχή στις φωτογραφίες σου.

Οι ποιοτικές φωτογραφίες αποπνέουν επαγγελματισμό, προσοχή στη λεπτομέρεια και ποιότητα στις υπηρεσίες. Στις περισσότερες περιπτώσεις, ο σωστός φωτισμός κάνει τη διαφορά. Φρόντισε να φωτογραφίζεις σε φυσικό φως ή επένδυσε σε ένα ring light.

Είναι προτιμότερο να βγάζεις πολλές φωτογραφίες, ώστε αργότερα να επιλέξεις τις καλύτερες. Και μην ξεχνάς τη δύναμη μιας μικρής επεξεργασίας, για να βελτιώσεις τη φωτεινότητα των φωτογραφιών. Προτείνουμε τις εφαρμογές Snapseed ή Adobe Lightroom για το σκοπό αυτό.

Έτσι, πριν αναρτήσεις κάτι, αναρωτήσου: «Είναι αυτή η φωτογραφία ελκυστική και επαγγελματική;». Αν όχι, καλύτερα να δημοσιεύσεις κάτι άλλο.

Βρες πρωτότυπα captions

Το πρώτο πράγμα που θα δει το κοινό σου είναι οι φωτογραφίες, καθώς και οι περιγραφές τους. Η περιγραφήcaption) επιτρέπει να προσθέσεις λεπτομέρειες για τη φωτογραφία. Εκεί, μπορείς να εξηγήσεις το περιεχόμενο που απεικονίζεται και να ενημερώσεις τους followers για τις υπηρεσίες σου.

Απόφυγε τις πολύ μεγάλες ή πολύ σύντομες περιγραφές. Αντίθετα προσπάθησε να:

  • εξηγήσεις την ιστορία πίσω από τη φωτογραφία
  • μοιραστείς τις απόψεις σου για τη φωτογραφία
  • διδάξεις κάτι διαφορετικό στους followers σου

Μια καλή περιγραφή μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη αλληλεπίδραση με το κοινό σου, που μεταφράζεται σε περισσότερα σχόλια, likes και κοινοποιήσεις.

Προγραμμάτισε τις δημοσιεύσεις σου

Αν δεν έχεις χρόνο για να δημοσιεύεις συνεχώς περιεχόμενο ή είσαι τελειομανής και θέλεις να έχεις ένα πλάνο, μην ανησυχείς! Έχουμε τη λύση.

Υπάρχουν πολλές εφαρμογές για τον προγραμματισμό δημοσιεύσεων στο Instagram, εξαιρετικά χρήσιμο για κομμωτήρια και κέντρα αισθητικής. Έτσι, προγραμματίζεις τις αναρτήσεις σου μέχρι και αρκετούς μήνες νωρίτερα, ώστε να μην χρειάζεται να ανησυχείς για αυτό το κομμάτι.

Ποια είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις;

  1. Ανέβασε όλες τις φωτογραφίες που έχεις τραβήξει πρόσφατα
  2. Προγραμμάτισε, για παράδειγμα, 3 δημοσιεύσεις την εβδομάδα.
  3. Δημιούργησε ένα ημερολόγιο, λαμβάνοντας υπόψη πότε οι ακόλουθοί σου είναι πιο ενεργοί. Μπορείς να βρεις αυτές τις πληροφορίες στην ενότητα αναλυτικών στοιχείων του Instagram..
  4. Συμπλήρωσε την περιγραφή των φωτογραφιών.
  5. Επίλεξε τα hashtags που πρόκειται να χρησιμοποιήσετε.
  6. Δες την προεπισκόπηση και όρισε τη σειρά των αναρτήσεων που προτιμάς.

Πώς να χρησιμοποιήσεις τα hashtags και πώς να τα επιλέξεις σωστά

Ο καλύτερος τρόπος για να μεγαλώσεις το Instagram σου είναι τα κατάλληλα hashtags.

Τα hashtags είναι ίσως ένα από τα πιο παρεξηγημένα μέρη του Instagram. Πρόκειται για τις ετικέτες στο κάτω μέρος των περισσότερων αναρτήσεων στις οποίες μπορείς να κάνεις κλικ για να ανακαλύψεις άλλα posts για το ίδιο θέμα:

Instagram για κομμωτήρια: χρήση hashtags

Τα hashtags λένε στον αλγόριθμο του Instagram σε τι αφορά η ανάρτηση και βοηθούν άτομα εκτός των followers σας να τη βρουν. Κάθε post μπορεί να έχει έως και 30 hashtags και όσα περισσότερα χρησιμοποιείς, τόσο περισσότερα άτομα θα βλέπουν τη δημοσίευση, κάτι που μεταφράζεται σε περισσότερες αλληλεπιδράσεις και περισσότερους ακόλουθους.

Χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα hashtags, για παράδειγμα #babylights, η ανάρτησή σου θα μπορούσε να βρεθεί από κάποιον που του αρέσει να βλέπει περιεχόμενο για ανταύγειες και μαλλιά ή από κάποιον που αναζητά κομμωτήριο για να δοκιμάσει αυτήν την τεχνική.

Πώς τα hashtags μπορούν να φέρουν νέους πελάτες;

Είναι πολύ σημαντικό να αναζητήσεις τα πιο κατάλληλα hashtags για την πόλη σου, αφού ο στόχος είναι να δημιουργήσεις μια βάση followers με πιθανούς πελάτες.

Μερικά παραδείγματα είναι:
#kommotirioathina
#nyxiaathina
#barbershopathens

Δες ποια hashtags χρησιμοποιούν στο Instagram άλλα κομμωτήρια

Βρες τα καλύτερα κέντρα ομορφιάς στην περιοχή σου: κομμωτήρια, barber shops, κέντρα αισθητικής, spa κλπ. Στη συνέχεια, δες τι hashtags χρησιμοποιούν στο Instagram για να πάρεις ιδέες. Καλό είναι να προσθέτεις hashtags σε όλες τις δημοσιεύσεις και να τα εναλλάσσεις, ώστε να μην χρησιμοποιείς πάντα τα ίδια.

Πώς να αποκτήσεις περισσότερους ακόλουθους στο Instagram

Εκτός από τη ρύθμιση του λογαριασμού σου και του τι θα δημοσιεύσεις, μπορείς να κάνεις ακόμη περισσότερα για να αυξήσεις τον αριθμό των followers σας. Διάβασε παρακάτω για τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές.

Συνεργασία με influencers

Αναζήτησε bloggers και influencers στην πόλη σου. Αλληλεπιδρώντας μαζί τους, θα αυξήσεις την προβολή σου στο Instagram, κάτι το οποίο είναι πολύ βοηθητικό για όλα τα κομμωτήρια και κέντρα αισθητικής. Για παράδειγμα, όταν σχολιάζεις μια φωτογραφία κάποιου με πολλούς ακόλουθους, αυτοί οι ακόλουθοι θα δουν το σχόλιό σου και είναι πιο πιθανό να κάνουν κλικ στο προφίλ σου.

Επιπλέον, μπορείς να επικοινωνήσεις απευθείας με έναν influencer και να του προσφέρεις μια συνεργασία με αντάλλαγμα τη διαφήμιση στο λογαριασμό σου. Προτίμησε κάποιον που ταυτίζεται με τα χαρακτηριστικά των πελατών σου, που μοιράζεται τα ίδια ενδιαφέροντα ή που προέρχεται από την ίδια ηλικιακή ομάδα.

Έχε υπόψη ότι, ανάλογα με τον αριθμό των ακολούθων, μπορεί να χρειαστεί να πληρώσεις έξτρα, εκτός από τις δωρεάν θεραπείες. Αν, όμως, επιλέξεις micro-influencers (λιγότεροι από 10.000 ακόλουθοι) πιθανότατα θα είναι ευχαριστημένοι με μια δωρεάν υπηρεσία.

Χορηγούμενες δημοσιεύσεις

Με τα χορηγούμενα posts, οι δημοσιεύσεις ή οι ιστορίες σου θα μπορούν να προσεγγίσουν περισσότερα άτομα.
Στη ροή σου, επίλεξε μία από τις αναρτήσεις και κάνε κλικ στην επιλογή «προώθηση». Αρχικά, πρέπει να αποφασίσεις ποιος είναι ο στόχος της χορηγούμενης ανάρτησης:

  • προσέλκυση χρηστών στο προφίλ σου στο Instagram,
  • μετάβαση χρηστών στον ιστότοπό σου
  • ανακατεύθυνση στα μηνύματα, για να επικοινωνήσουν μαζί σου

Μπορείς επίσης να αποφασίσεις ποιο κοινό-στόχος ή χρήστες θα δουν την ανάρτησή σου. Μπορείς, για παράδειγμα, να τμηματοποιήσεις τους χρήστες κατά ηλικία, φύλο ή ενδιαφέροντα. Όρισε το budget που θα δαπανήσεις και τη διάρκεια της προώθησης, έλεγξε όλες τις λεπτομέρειες και είσαι έτοιμος!

Instagram giveaway

Οι διαγωνισμοί είναι εύκολος και χαμηλού κόστους τρόπος για να αποκτήσεις νέους πελάτες. Μπορείς να δώσεις μια υπηρεσία ή προϊόντα, οπότε το κόστος του δώρου θα είναι μικρότερο από μια περίπλοκη καμπάνια μάρκετινγκ.

Πρέπει να εξηγήσεις λεπτομερώς τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν οι χρήστες για να συμμετάσχουν. Συνιστούμε οι όροι συμμετοχής να περιλαμβάνουν:

  • follow στη σελίδα
  • like στο post του διαγωνισμού
  • mention ενός ή περισσότερων φίλων, ώστε περισσότεροι χρήστες να μπορούν να δουν το προφίλ σου

Follow σε πιθανούς χρήστες και πελάτες

Αν και δεν είναι προφανές, ακολουθώντας νέους χρήστες μπορείς να αυξήσεις τον αριθμό των followers. Πώς; Όταν ακολουθείς έναν λογαριασμό, το άτομο αυτό θα λάβει μια ειδοποίηση που θα του κινήσει το ενδιαφέρον για να μπει στο προφίλ σου. Αν του αρέσει αυτό που θα δει, πιθανότατα θα σε ακολουθήσει.

Συνήθως, για κάθε 100 άτομα που ακολουθείς, περίπου 20 θα σε ακολουθήσουν. Για να αυξήσεις αυτήν την αναλογία, ακολούθησε άτομα που αποτελούν μέρος του κοινού-στόχου σου. Μια συμβουλή: ακολούθησε τους followers των ανταγωνιστών σου.

Επίλογος

Ελπίζουμε αυτός ο οδηγός να ήταν χρήσιμος και να σε βοήθησε να κατανοήσεις τις πιο σημαντικές πτυχές του Instagram για κομμωτήρια και κέντρα αισθητικής.

Και μην ξεχνάς: δε χρειάζεται να αποκτήσεις ένα «τέλειο» προφίλ μέσα σε μια νύχτα. Στην αρχή, θα χρειαστεί να αφιερώσεις περισσότερο χρόνο σε τακτική βάση.. Ακόμα και τα πιο διάσημα προφίλ στο Instagram έπρεπε να ξεκινήσουν από κάπου.

Αν θέλεις να ψηφιοποιήσεις ακόμα περισσότερο την επιχείρηση ομορφιάς σου, σκέψου το ενδεχόμενο των online κρατήσεων. Με την Treatwell, μπορείς εύκολα να οργανώσεις όλα τα ραντεβού σου και να δέχεσαι κρατήσεις από τη σελίδα σου στο Instagram. Ζήτησε δωρεάν demo του λογισμικού και ανακάλυψε αυτές και πολλές άλλες δυνατότητες!