Πώς θα βρεις τον ιδανικό hair stylist για το κομμωτήριό σου

Η πρόσληψη hair stylist είναι ένα ιδιαίτερα απαιτητικό βήμα για όσους διαχειρίζονται ένα κομμωτήριο. Η χρήση των κλασικών προσφορών εργασίας σίγουρα βοηθάει, αλλά δεν είναι ο μόνος τρόπος για να βρεις τους καλύτερους κομμωτές, ειδικά όταν ψάχνεις για επαγγελματίες υψηλού επιπέδου.

Σύμφωνα με το Salon Today, από τους κορυφαίους ιστότοπους της βιομηχανίας ομορφιάς στις ΗΠΑ:

«Το μέλλον κάθε κομμωτηρίου βασίζεται στην ικανότητά του να προσελκύει και να εκπαιδεύει τα καλύτερα ταλέντα».

Αυτό είναι εφικτό, αν ακολουθήσεις τις κατάλληλες μεθόδους για την εξεύρεση προσωπικού υψηλής εξειδίκευσης. Ένα δυνατό και αναγνωρίσιμο brand name, για παράδειγμα, θα μπορούσε να ωθήσει έναν hair stylist να αυτοπροταθεί για να δουλέψει στο κομμωτήριό σου. Επίσης, η δημιουργία δικτύων γνωριμιών με σημαντικούς φορείς του κλάδου θα αυξήσει σημαντικά τις πιθανότητες εύρεσης του καλύτερου επαγγελματία για τις ανάγκες της επιχείρησης.

Επομένως, είναι σημαντικό να επενδύσεις χρόνο και υπομονή για να κάνεις τη σωστή επιλογή. Εκτός από τον επαγγελματισμό, ένας hair stylist πρέπει να είναι σύμφωνος με τη φιλοσοφία που έχει ένα κομμωτήριο και να μπορεί να λειτουργεί ανεξάρτητα, ακόμη και όταν ο ιδιοκτήτης απουσιάζει.

Με λίγα λόγια, τόσο ο επαγγελματισμός όσο και η προσωπικότητα πρέπει να ληφθούν υπόψη. Το σωστό άτομο θα είναι πρόθυμο να συμβάλει στην επίτευξη των στόχων της επιχείρησης, χωρίς να παραβλέπει την ικανοποίηση του πελάτη και την ποιότητα των υπηρεσιών. Γι’ αυτό, μπορείς να ακολουθήσεις μερικές χρήσιμες συμβουλές, ώστε να κάνεις την αναζήτησή σου πιο παραγωγική και αποτελεσματική.

Να είσαι επιλεκτικός

Η εύρεση ενός υποψηφίου που ταιριάζει στις ανάγκες και τους στόχους που έχεις θέσει για το κομμωτήριο σου απαιτεί υψηλό βαθμό επιλεκτικότητας. Ο hair stylist πρέπει να διαθέτει μια σειρά από βασικά χαρακτηριστικά που θα τον κάνουν τέλειο για τη θέση. Ακολουθούν ορισμένες ιδιότητες που θα μπορούσαν να κάνουν έναν υποψήφιο κομμωτή να ξεχωρίσει:

  • πραγματικό πάθος για δουλειά. Δεν αρκεί να κάποιος να είναι εργασιομανής. Αν είσαι πραγματικά παθιασμένος με τη δουλειά σου, μπορείς να εργάζεσαι για ώρες χωρίς κούραση ή άγχος, εξασφαλίζοντας υψηλή ποιότητα απόδοσης.
  • δημιουργικότητα και προσαρμοστικότητα. Η προσωπικότητα, η ικανότητα προσαρμογής στις ανάγκες των πελατών και η εύρεση νέων λύσεων είναι απαραίτητα για έναν κομμωτή. Εξίσου σημαντική, ωστόσο, είναι και η αυτογνωσία. Ένας σωστός επαγγελματίας πρέπει να είναι ανοιχτός στην κριτική. Έτσι, θα εξελίσσεται συνεχώς, μαζί με τους συναδέλφους και υπό την καθοδήγηση του ιδιοκτήτη.
  • ενσυναίσθηση. Οι κομμωτές δεν θεωρούνται μόνο ως εργαζόμενοι από τους πελάτες, αλλά και ως άτομα με τα οποία μπορούν να συζητήσουν, να μιλήσουν για τα προβλήματά τους και να χαλαρώσουν. Έτσι, θα μπορέσεις να δημιουργήσεις μια σχέση εμπιστοσύνης που θα βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα ολόκληρης της εμπειρίας του κομμωτηρίου.
  • κοινωνικότητα και θετικότητα. Μερικές φορές είναι αρκετό να ακούς απλά τον πελάτη. Ένας ικανός hair stylist πρέπει να είναι σε θέση να συμβουλεύει, να εξηγεί, να προτείνει λύσεις, διατηρώντας παράλληλα μια θετική και φιλόξενη ατμόσφαιρα στο κομμωτήριο.
  • ταλέντο και περιέργεια. Προφανώς, κάθε ιδιοκτήτης θέλει το καλύτερο για το κατάστημα και τους πελάτες του. Το ταλέντο και η περιέργεια είναι θεμελιώδη στοιχεία. Όταν ένας πελάτης ζητά συμβουλές ή εξηγήσεις για θεραπείες ή στιλιστικές τεχνικές, ο κομμωτής δεν θα αναφέρει τις συνηθισμένες πληροφορίες που όλοι γνωρίζουν, αλλά θα δώσει πολύτιμες συμβουλές, εφαρμόζοντας με αυτόν τον τρόπο (ίσως άθελά του) μηχανισμούς εμπιστοσύνης και αμοιβαίου σεβασμού.
Πώς θα βρεις τον ιδανικό hair stylist για το κομμωτήριό σου

Κάνε την προσφορά συνεργασίας πιο ενδιαφέρουσα

Το να δώσεις τη σωστή αξία στη θέση εργασίας που θέλεις να καλύψεις είναι ένα σημαντικό βήμα για την προσέλκυση δυνητικών επαγγελματιών. Ωστόσο, δεν πρέπει να επικεντρωθείς μόνο στον μισθό, ο οποίος σίγουρα κάνει τη θέση πιο ελκυστική.

Η προσφορά παροχών, επιπλέον μπόνους με βάση την απόδοση, μαθημάτων κατάρτισης υψηλού επιπέδου ή άλλων οφελών θα δώσει κίνητρο στο προσωπικό και θα αυξήσει την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Συχνά λέγεται ότι για να πετύχεις το καλύτερο πρέπει να επενδύσεις περισσότερο. Ένας hair stylist, λοιπόν, είναι πραγματική επένδυση για το κομμωτήριό σου. Για το λόγο αυτό, η παροχή κινήτρων θα έχει θετική επίδραση σε ολόκληρη την επιχείρηση και θα δημιουργήσει μια εργασιακή σχέση εμπιστοσύνης.

Πρόσφερε μαθήματα κατάρτισης μέσα από συνεργασίες με επαγγελματικές σχολές

Αρκετά κομμωτήρια εστιάζουν στη δημιουργία μαθημάτων που προσφέρουν στους επίδοξους κομμωτές την ευκαιρία να εκπαιδευτούν και να έρθουν άμεσα σε επαφή με πελάτες. Επιπλέον, η κατοχή ενός συστήματος κατάρτισης επιτρέπει στους εργοδότες να καλλιεργούν ταλέντα μέσα στην επιχείρηση.

Ωστόσο, δεν έχουν όλα τα κομμωτήρια την ευκαιρία ή το χρόνο να δημιουργήσουν τα δικά τους μαθήματα. Σε αυτή την περίπτωση, μπορείς να δημιουργήσεις συνεργασίες με σχολεία και μαθήματα κατάρτισης στην πόλη σου. Μπορείς να γνωρίσεις τους φοιτητές και να τους προσκαλέσεις να συμμετάσχουν σε εκδηλώσεις στο κομμωτήριό σου. Είναι μια ιδανική ευκαιρία για να βρεις τον ιδανικό hair stylist!

Hair stylist: τι πρέπει να ξέρει κάθε κομμωτήριο

Ενίσχυσε το brand name και τη φήμη σου

Ένα αξιόλογο, έγκυρο και αναγνωρίσιμο κομμωτήριο θα κάνει την αναζήτηση νέων ταλέντων ακόμη πιο εύκολη. Συχνά, μάλιστα, οι ίδιοι οι επαγγελματίες ζητούν μια θέση στο προσωπικό, ακόμη και σε περιόδους που δεν ψάχνουν ενεργό προσωπικό.

Η ενίσχυση του brand name της επιχείρησής σου απαιτεί σημαντική προσπάθεια, τόσο εντός όσο και εκτός του κομμωτηρίου. Θα χρειαστεί να επενδύσεις στο μάρκετινγκ, τη διαφήμιση και την εκπαίδευση. Πρόκειται για μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο για να αποφέρει σταδιακά αποτελέσμα. Γενικά, απαιτούνται κάποια χρόνια για να χτίσει κανείς ένα δυνατό brand name. Η επιμονή και η υπομονή, επομένως, είναι απαραίτητες, αν έχεις θέσει τόσο φιλόδοξους στόχους.

Αναζήτησε hair stylist για το κομμωτήριο σου σε όλα τα διαθέσιμα κανάλια

Στις μέρες μας, δεν αρκεί να βάλουμε μια ταμπέλα “We are hiring” στο παράθυρο του κομμωτηρίου. Δεν αρκεί ούτε η δημοσίευση θέσεων εργασίας σε τοπικές εφημερίδες, ή στους πίνακες ανακοινώσεων των επαγγελματικών σχολών ή άλλων καταστημάτων. Φυσικά, η χρήση παραδοσιακών καναλιών παραμένει μια καλή τακτική, αλλά η έρευνα θα μπορούσε να είναι ακόμη πιο αποτελεσματική με τη χρήση του Διαδικτύου.

Η online παρουσία είναι πλέον απαραίτητη για κάθε επαγγελματική δραστηριότητα. Το κομμωτήριο δεν αποτελεί εξαίρεση και, χάρη στις δυνατότητες του Διαδικτύου, επεκτείνεται σημαντικά το εύρος αναζήτησης νέων επαγγελματιών με εξαιρετικά χαμηλό κόστος.

Ο ιστότοπος και τα social media του κομμωτηρίου (Facebook και Instagram) είναι εξαιρετικά κανάλια για να δημοσιεύσεις προσφορές εργασίας και να κάνεις μια πρώτη γνωριμία με τα άτομα που σκοπεύουν να υποβάλουν αίτηση. Η αύξηση της προβολής στις μηχανές αναζήτησης, στα social media και στο Διαδίκτυο γενικότερα θα διευκολύνει κατά πολύ την εξεύρεση εξειδικευμένου προσωπικού.

Μην σταματήσεις ποτέ να ψάχνεις

Η διεύρυνση των γνωριμιών στον κλάδο επιτρέπει στον ιδιοκτήτη του κομμωτηρίου να γνωρίζει πάντα νέες προσωπικότητες και επαγγελματίες. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την αξιολόγηση πιθανών συνεργασιών και προσλήψεων σύμφωνα με τις προτεραιότητες και τις ανάγκες που προκύπτουν. Μια αλλαγή στο προσωπικό με την πάροδο των ετών πρέπει να θεωρείται φυσιολογική, ειδικά σε μεγάλα κομμωτήρια.

Είναι επίσης πιθανό με την πάροδο του χρόνου να θελήσεις να επεκτείνεις το προσωπικό. Γι ‘αυτό είναι σημαντικό να μην σταματήσεις ποτέ να ψάχνεις, να επεκτείνεις τις επαφές σου και να διατηρείς άριστες σχέσεις με προσωπικότητες του κλάδου.

Πρόσληψη hair stylist για το κομμωτήριό σου: όλα όσα πρέπει να ξέρεις

5 λάθη που πρέπει να αποφύγεις

Είναι εξίσου σημαντικό να γνωρίζεις και τι πρέπει να αποφύγεις, αν θέλεις να κάνεις τη σωστή επιλογή hair stylist για το κομμωτήριό σου.

1. Ψάχνεις μόνο όταν έχεις ανάγκη

Η επιλογή προσωπικού είναι μια συνεχής διαδικασία. Δεν πρέπει να σταματήσεις να ψάχνει, να αξιολογείς και να αυξάνεις τον αριθμό των πιθανών υποψηφίων. Η αναζήτηση μόνο όταν υπάρχει ανάγκη είναι μια λανθασμένη στρατηγική. Η επιλογή σου θα μπορούσε να επηρεαστεί έντονα από τη βιασύνη και ίσως να μην αξιολογήσεις σωστά τον υποψήφιο.

2. Η αγγελία εργασίας είναι πολύ απλή ή όχι πολύ ορατή

Η δημιουργία μιας λεπτομερούς και επαγγελματικής διαφήμισης σίγουρα θα προσελκύσει το ενδιαφέρον των πιο ταλαντούχων και φιλόδοξων κομμωτών. Αντίθετα, μια πολύ απλή και συνηθισμένη διαφήμιση ίσως τραβήξει την προσοχή πολλών περισσότερων ανθρώπων, αλλά με λιγότερο επαγγελματισμό και μικρό κίνητρο.

3. Δεν οργανώνεις σωστά τις συνεντεύξεις

Δεν είναι ιδανικό να κάνεις συνεντεύξεις υποψηφίων για αρκετές ημέρες. Είναι προτιμότερο να συγκεντρωθούν σε μία μόνο μέρα, επιλέγοντας έναν προκαθορισμένο αριθμό υποψηφίων που θα αξιολογηθούν (τουλάχιστον 10, ή μεγαλύτερος αριθμός ανάλογα τα αιτήματα και την αναγκαιότητα). Έτσι, θα έχεις άμεσα μια πλήρη εικόνα και θα συγκρίνεις διαφορετικά προφίλ πιο αποτελεσματικά.

4. Δεν προσφέρεις αρκετά μεγάλη δοκιμαστική περίοδο

Η αξιολόγηση μέσω μιας συνέντευξης μπορεί να είναι διαφωτιστική, αλλά σίγουρα δεν είναι αρκετή. Επιπλέον, οι υποψήφιοι έχουν συχνά την τάση να ωραιοποιούν την προηγούμενη εμπειρία και τις τεχνικές γνώσεις κατά τη διάρκεια της συνέντευξης.

Μια δοκιμαστική περίοδος είναι απαραίτητη για την επιλογή. Χρειάζονται τουλάχιστον 15 ημέρες για να έχεις μια σαφή εικόνα για τον τρόπο με τον οποίο εργάζεται το πιθανό νέο μέλος του προσωπικού και τη σχέση του με πελάτες και συναδέλφους. Ένα μικρότερο διάστημα δοκιμής θα ήταν ανούσιο ή και χάσιμο χρόνου, τόσο για τον ιδιοκτήτη, όσο και για τον υποψήφιο.

Συνεργασία με επαγγελματικές σχολές κομμωτικής

5. Το brand name σου δεν είναι τόσο ελκυστικό

Τι θα μπορούσε να ωθήσει έναν επαγγελματία hair stylist να κάνει αίτηση για δουλειά σε ένα κομμωτήριο; Ο καλός μισθός είναι η πιο προφανής απάντηση, αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Ένα κομμωτήριο με αναγνωρισμένο brand name, ένα επαγγελματικό περιβάλλον εργασίας με οφέλη για τους εργαζόμενους, όπως η συνεχής εκπαίδευση, θα κάνει την προσφορά εργασίας πολύ πιο ελκυστική.

Αντίθετα, μια μη επαγγελματική εικόνα ή μια προσφορά που περιορίζεται στο οικονομικό σκέλος χωρίς περιθώρια ανάπτυξης και δημιουργικότητας δεν θα προσελκύσει τους πιο ταλαντούχους επαγγελματίες.

Η δουλειά του ιδιοκτήτη είναι από πολλές απόψεις παρόμοια με αυτή ενός προπονητή. Ο μάνατζερ οδηγεί την ομάδα του στην επιτυχία. Οι αγώνες κερδίζονται με ταλέντο, αλλά τα πρωταθλήματα κερδίζονται με ομαδικότητα και συνεργασία.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι σημαντικό να είσαι επιλεκτικός και να εκμεταλλευτείς όλα τα κανάλια επικοινωνίας. Φρόντισε να προσφέρεις κάτι περισσότερο από τον μισθό, να μην κάνεις βιαστικές επιλογές και να δώσεις δοκιμαστικό διάστημα στον υποψήφιο. Ένας επαγγελματίας hair stylist μπορεί να γίνει το κεντρικό πρόσωπο, ένας «brand ambassador» για το κομμωτήριο.

Πρόγραμμα διαχείρισης Uala για επιχειρήσεις ομορφιάς

Τέλος, η βέλτιστη οργάνωση της επιχείρησης είναι ένα ακόμα κομμάτι που θα βοηθήσει στη διαχείριση του προσωπικού. Το Treatwell Pro αποτελεί το ιδανικό εργαλείο για το σκοπό αυτό. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο λογισμικό διαχείρισης για κομμωτήρια και κέντρα αισθητικής. Το λογισμικό θα φροντίσει τα πάντα, από την ατζέντα των ραντεβού μέχρι τη δημιουργία προσφορών για τους πελάτες. Επιπλέον, μπορείς να διαχειρίζεσαι την αποθήκη, τα ωράρια και τις υπηρεσίες κάθε μέλους του προσωπικού. Παράλληλα, έχεις πρόσβαση σε στατιστικά για να παρακολουθείς την απόδοση του κομμωτηρίου και την παραγωγικότητα των εργαζομένων. Έτσι, θα ξέρεις τι χρειάζεται να βελτιώσεις για να αναπτύξεις ακόμα περισσότερο την επιχείρησή σου.

Ζήτησε δωρεάν επίδειξη και ανακάλυψε όλες τις δυνατότητες του λογισμικού διαχείρισης της Treatwell!