SMS marketing για επιχειρήσεις ομορφιάς: όλα όσα πρέπει να ξέρεις

Είναι αλήθεια ότι τα γραπτά μηνύματα έχουν ξεπεραστεί τα τελευταία χρόνια από εφαρμογές άμεσων μηνυμάτων όπως το Whatsapp, το Viber και το Messenger. Παρόλα αυτά, το SMS marketing εξακολουθεί να είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για να παρέχεις ακόμα πιο ολοκληρωμένες υπηρεσίες. Με τη μέθοδο αυτή, μπορείς να χτίσεις αφοσίωση και να κερδίσεις νέους πελάτες, με χαμηλότερη επένδυση από άλλες τεχνικές μάρκετινγκ.

Με το SMS marketing, είναι δυνατή η παροχή προσφορών, η αποστολή υπενθυμίσεων για τη μείωση των χαμένων ραντεβού, η δημιουργία εξατομικευμένων καμπανιών, η ενημέρωση των πελατών σχετικά με τις αλλαγές προγράμματος και πολλά άλλα.

Σε αυτό το άρθρο θα ασχοληθούμε με τα ακόλουθα σημεία:

  • τα πλεονεκτήματα των SMS
  • πώς να τα αξιοποιήσεις στο έπακρο
  • πότε να χρησιμοποιήσεις το SMS marketing
  • πώς να δημιουργήσεις εύκολα SMS καμπάνιες στο Treatwell Pro

Πλεονεκτήματα των SMS

Ενώ τα άμεσα μηνύματα προτιμώνται από τα παραδοσιακά SMS για επικοινωνία με συγγενείς, φίλους και συναδέλφους, τα γραπτά μηνύματα εξακολουθούν να είναι ένα ιδιαίτερα αποτελεσματικό εργαλείο από άποψη αποδοτικότητας.

Ακόμα και σήμερα, τα SMS διαβάζονται σχεδόν πάντα, με ποσοστό ανοίγματος που πλησιάζει ακόμη και το 100% στα πρώτα 3 λεπτά μετά την παράδοση. Αλλά τα πλεονεκτήματα δε σταματούν εδώ:

  1. Είναι προσαρμόσιμα.
    Μπορείς να δημιουργήσεις εξατομικευμένο περιεχόμενο με βάση έναν συγκεκριμένο πελάτη ή ομάδα πελατών, προκειμένου να γίνει η επικοινωνία πιο «οικεία» και να δημιουργηθεί στενότερη σχέση με το κατάστημα.
  2. Υποστηρίζουν πολυμέσα.
    Έχεις τη δυνατότητα να προσθέσεις άλλα περιεχόμενα εκτός από κείμενο. Τα links, τα emoticon και τα αυτοκόλλητα έχουν πλέον γίνει μέρος των άμεσων μηνυμάτων, αλλά μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στα κλασικά sms.
  3. Είναι γρήγορα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε κινητά τηλέφωνα χωρίς διαδικτυακή σύνδεση.
    Ένα μήνυμα κειμένου δεν χρειάζεται σύνδεση στο ίντερνετ και χρειάζεται μόνο λίγα δευτερόλεπτα για να φτάσει στον παραλήπτη. Είναι επίσης συμβατό τόσο με smartphone όσο και με παλιότερες συσκευές.
  4. Θεωρούνται σημαντικά και αξιόπιστα.
    Μετά την έκρηξη του WhatsApp και άλλων συστημάτων άμεσων μηνυμάτων, τα SMS έχουν αποκτήσει περισσότερη αξιοπιστία και σημασία, ακόμη και αν χρησιμοποιούνται λιγότερο. Σήμερα, η λήψη ενός γραπτού μηνύματος θεωρείται συχνά μεγαλύτερης σημασίας σε σύγκριση με τα άμεσα μηνύματα από εφαρμογές και διαβάζεται με μεγαλύτερη προσοχή.

Τα παραπάνω ωστόσο δε σημαίνουν ότι πρέπει να βομβαρδίζεις τα κινητά των πελατών σου με οποιουδήποτε είδους επικοινωνία οποιαδήποτε ώρα, για να δεις αποτελέσματα.

Αντιθέτως, η δυσανάλογη χρήση και μη στρατηγική του SMS marketing θα μπορούσε να προκαλέσει το αντίθετο αποτέλεσμα, ενοχλώντας τους παραλήπτες και κάνοντας τους στόχους που θέσαμε άχρηστους.

Πώς να αξιοποιήσεις στο έπακρο το SMS marketing

Παρακάτω θα δεις πώς μπορείς να δημιουργήσειςμια αποτελεσματική καμπάνια SMS και να επωφεληθείς στο έπακρο από αυτό το εργαλείο.

Hλεκτρονική Agenda με ενσωματωμένο εργαλείο marketing

Less is more, τόσο σε κείμενο όσο και σε συχνότητα

Τα μηνύματα κειμένου στα ελληνικά έχουν όριο τους 70 χαρακτήρες. Επομένως, είναι σημαντικό να είμαστε συνοπτικοί και να μπορούμε να επικοινωνήσουμε την ουσία της καμπάνιας με λίγα λόγια. Κάθε SMS πρέπει να είναι σαφές και απλό στην κατανόηση, καθώς και οποιοδήποτε CTA (παρότρυνση για δράση, η ενέργεια που πρέπει να εκτελέσει ο παραλήπτης ως απάντηση στο μήνυμα που έλαβε).

Επιπλέον, όπως προαναφέρθηκε, τα λιγότερα SMS είναι σαφώς πιο αποτελεσματικά από μια χιονοστιβάδα μηνυμάτων, τα οποία θεωρούνται ως ανεπιθύμητα. Είναι επομένως σημαντικό να προγραμματίσεις τις ημερομηνίες αποστολής, με βάση τους παραλήπτες και τους σκοπούς των μηνυμάτων. Ορίστε μερικά παραδείγματα:

  • SMS υπενθύμισης ραντεβού, με αποστολή τουλάχιστον 48 ώρες νωρίτερα.
  • Μηνύματα για εκπτώσεις ή ειδικές προσφορές στο κατάστημα (η συχνότητα ποικίλλει – συνήθως όχι περισσότερα από 5 ανά μήνα)
  • Ειδικές προσφορές σε περιόδους πριν από αργίες ή ειδικές περιστάσεις (γενέθλια πελάτη, επετείους κ.λπ.). Αρκεί να στείλεις ένα λίγες μέρες πριν από την εκάστοτε ημέρα.

Δημιούργησε προσφορές που είναι ελκυστικές και «επείγουσες»

Όπως και με άλλες τεχνικές marketing, η χρήση SMS πρέπει να ενθαρρύνει τον χρήστη να εκτελέσει μια συγκεκριμένη ενέργεια (CTA). Για παράδειγμα, να αγοράσει ένα προϊόν ή υπηρεσία, να κλείσει ραντεβού, να κάνει κλικ σε έναν σύνδεσμο, να εγγραφεί στον ιστότοπο κλπ.

Γι’ αυτό είναι σημαντικό να μπορούμε να μεταφέρουμε αποτελεσματικά τον επείγοντα χαρακτήρα μιας συγκεκριμένης προσφοράς (για παράδειγμα επισημαίνοντας την επικείμενη λήξη της) ή το πλεονέκτημα μιας ενέργειας (ίσως προσφέροντας εκπτώσεις σε όσους αποφασίζουν να εγγραφούν στον ιστότοπο ή στα social media του καταστήματος).

Είναι επομένως πολύ σημαντικό το μήνυμα να είναι απλό στην κατανόηση και το CTA να είναι ξεκάθαρο. Χάρη στη δυνατότητα χρήσης emoticon και κεφαλαίων γραμμάτων, μπορείς να προσαρμόσεις καλύτερα τη διάταξη του κειμένου και να το κάνεις πιο ευχάριστο από ένα απλό SMS, ανάλογα με τον τύπο της επικοινωνίας.

Στείλε μηνύματα φιλικά, προσωποποιημένα και αξιομνημόνευτα

Παρόλα αυτά, πολλοί αγνοούν τα μηνύματα, ειδικά όταν προέρχονται από ανώνυμους, άγνωστους αριθμούς ή θεωρηθούν διαφημιστικά. Θα χρειαστεί να αφιερώσεις χρόνο στην επεξεργασία του κειμένου, χρησιμοποιώντας μια “φιλική” και ξεκάθαρη γλώσσα και καθιστώντας σαφή τον αποστολέα και τον σκοπό του μηνύματος.

Η χρήση κεφαλαίων, ειδικών συμβόλων ή κενών μπορούν να κάνουν το κείμενο πιο ευανάγνωστο, ακόμη και σε πιο επιφανειακή ανάγνωση.

Διάλεξε τις πιο κατάλληλες στιγμές

Στις περισσότερες τεχνικές μάρκετινγκ, είναι οι λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά. Αυτό ισχύει και για τα SMS: ο χρόνος αποστολής δεν πρέπει να υποτιμάται, προκειμένου να επιτευχθούν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Για παράδειγμα, το χρονικό διάστημα 10.30-13.00 θα μπορούσε να είναι ιδανικό, καθώς σχετίζεται με μεγαλύτερη προσοχή από τους χρήστες.

Ακόμα και το απόγευμα, από τις 15:30 έως τις 17:00, θα μπορούσε να είναι ένα ενδιαφέρον διάστημα για την αποστολή συγκεκριμένων προσφορών και προωθητικών ενεργειών, όταν πολλοί εργαζόμενοι σχολάνε από τη δουλειά τους.

Από την άλλη, οι βραδινές ώρες, αφιερωμένες στην προσωπική ζωή, καθώς και οι πρώτες πρωινές ώρες, πρέπει να αποκλειστούν.

Επίσης, απόφυγε την αποστολή προωθητικών SMS τις Δευτέρες. Τα ποσοστά απόκρισης κατά την πρώτη ημέρα της εβδομάδας είναι πολύ χαμηλά σε σύγκριση με τα ακόλουθα, λόγω της επιστροφής στην καθημερινή ρουτίνα μετά το διάλειμμα του Σαββατοκύριακου.

Πότε να χρησιμοποιήσεις το SMS marketing

Μέχρι στιγμής έχουμε μιλήσει για το σωστό τρόπο δημιουργίας μιας καμπάνιας SMS marketing για τα βέλτιστα δυνατά αποτελέσματα. Ωστόσο, είναι εξίσου σημαντικό να κατανοήσουμε πότε να χρησιμοποιήσουμε αυτό το εργαλείο. Μερικές περιπτώσεις έχουν ήδη αναφερθεί, αλλά καλό είναι να έχεις μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα των περιπτώσεων στις οποίες η αποστολή SMS μπορεί πραγματικά να κάνει τη διαφορά.

Ως υπενθύμιση για ραντεβού

Η χρήση SMS για υπενθύμιση μιας κράτησης στο κατάστημα μειώνει σημαντικά τον αριθμό των χαμένων ραντεβού. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Treatwell, χάρη στις υπενθυμίσεις, τα επιβεβαιωμένα ραντεβού αυξήθηκαν κατά 57% σε σύγκριση με πριν. Ένα πρότυπο SMS για αυτόν τον σκοπό θα μπορούσε να είναι το ακόλουθο:

«Γεια σου [ΟΝΟΜΑ ΠΕΛΑΤΗ], σου υπενθυμίζουμε το ραντεβού σου στο [ΟΝΟΜΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ] στις [ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΡΑΝΤΕΒΟΥ]. Σε περιμένουμε!»

Γενικά, συνιστάται να στέλνεις υπενθύμιση 48 ώρες πριν το ραντεβού, προκειμένου να επιτρέψεις στον πελάτη να ακυρώσει εάν δεν μπορεί να έρθει και να έχεις το χρόνο να βρεις μια εναλλακτική για το κενό στο πρόγραμμά σου.

Τα SMS μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για να παροτρύνουν τον πελάτη να κλείσει ξανά ραντεβού. Θα μπορούσες να καθορίσεις μια συγκεκριμένη συχνότητα, για παράδειγμα ένα μήνα μετά την τελευταία επίσκεψη, με ένα μήνυμα σαν αυτό:

«Γεια [ΟΝΟΜΑ ΠΕΛΑΤΗ], ώρα να περιποιηθείς τον εαυτό σου! Κλείσε ραντεβού κάνοντας κλικ εδώ [ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ] ή κάλεσε στο [ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ]!»

Αυτόματα SMS υπενθύμισης

Ως υπενθύμιση για ενέργειες μετά από μια θεραπεία

Σε περίπτωση που ένας πελάτης έχει κάνει μια συγκεκριμένη θεραπεία που απαιτεί ιδιαίτερη φροντίδα μετά το ραντεβού, θα ήταν χρήσιμο να στείλεις μια ενημερωτική υπενθύμιση. Για παράδειγμα, η χρήση ενός συγκεκριμένου αντιπυτιριδικού σαμπουάν σε τακτική βάση ή η αποφυγή λουσίματος μετά από θεραπεία κερατίνης). Άλλη ιδέα θα ήταν η παρότρυνση για υποβολή online αξιολόγησης. Ακολουθεί ένα σχετικό παράδειγμα SMS:

«Γεια [ΟΝΟΜΑ ΠΕΛΑΤΗ], θυμίσου να αραιώνεις το σαμπουάν όταν λούζεις τα μαλλιά σου! Μπορείς να μοιραστείς την εμπειρία σου στο κατάστημά μας εδώ: [ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΕΛΙΔΑΣ]»

Μια ακόμα συμβουλή: στην περίπτωση πολύ μεγάλων συνδέσμων, χρησιμοποίησε μια δωρεάν υπηρεσία συντόμευσης, όπως το Bit.ly και το Tiny URL.

Ως ενημέρωση για εκπτώσεις και ειδικές προσφορές

Η χρήση γραπτών μηνυμάτων για την επικοινωνία ειδικών προσφορών είναι ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος για την αύξηση των ραντεβού και τη μεγιστοποίηση της αφοσίωσης. Οι προσφορές μπορεί να είναι διαφορετικές, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που θέλεις να προωθήσεις. Ορίστε μερικά παραδείγματα:

  • δωρεάν συνεδρία που συνδέεται με την τελευταία υπηρεσία που πραγματοποιήθηκε
  • εκπτώσεις σε προϊόντα και υπηρεσίες
  • εποχιακές προσφορές, με έμφαση σε ειδικές θεραπείες κατάλληλες για μια συγκεκριμένη περίοδο του έτους (πχ. ενυδατικές θεραπείες το καλοκαίρι)
  • προσφορές που αφορούν επετείους και σημαντικές εκδηλώσεις (γενέθλια πελάτη, Χριστούγεννα, γιορτή της γυναίκας και της μητέρας, ημέρα του πατέρα κλπ.)
  • εκδηλώσεις ή ημέρες αφιερωμένες σε συγκεκριμένες υπηρεσίες που οργανώνονται στο κατάστημα

Είναι σαφές, επομένως, ότι το κείμενο ενός προωθητικού SMS ποικίλλει ανάλογα με τον τύπο της προσφοράς. Ωστόσο, είναι πάντα σημαντικό να εξατομικεύσεις το περιεχόμενο με το όνομα του πελάτη και να επισημαίνεις τον τρόπο χρήσης της προσφοράς. Μπορείς να αναφέρεις την ημερομηνία λήξης της προσφοράς, για να μεταδώσεις αυτήν την αίσθηση του επείγοντος που θα μπορούσε να ωθήσει τον πελάτη να κάνει την επιθυμητή ενέργεια.

Ως παρότρυνση για πρόσκληση φίλου

Αυτός ο τύπος μηνύματος πρέπει να χρησιμοποιείται πολύ αραιά, ιδανικά μία φορά ανά πελάτη μετά την πρώτη επίσκεψη και 24-48 ώρες μετά το τέλος του ραντεβού. Είναι ένα μήνυμα που στοχεύει να προσελκύσει νέους πελάτες στο κατάστημα χάρη στους υπάρχοντες πελάτες. Ένα αποτελεσματικό πρότυπο θα μπορούσε να είναι το ακόλουθο:

«Γεια σου [ΟΝΟΜΑ ΠΕΛΑΤΗ], ελπίζουμε ότι το ραντεβού σου στο [ΟΝΟΜΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ] σε ικανοποίησε! Προσκάλεσε έναν φίλο και θα έχεις έκπτωση 15% στην επόμενη επίσκεψη αν αναφέροει το όνομά σου!»

Όπως προαναφέρθηκε, ένα SMS ανά πελάτη είναι αρκετό: η συχνή αποστολή δεν θα έχει θετικό αποτέλεσμα αλλά, αντίθετα, θα θεωρηθεί ως spam.

Ως αφορμή επανασύνδεσης με παλιούς πελάτες

Είναι πιθανό ορισμένοι πελάτες να σταματήσουν να έρχονται στο κατάστημα, ίσως επειδή προτίμησαν άλλον επαγγελματία ή δεν είχαν χρόνο να κλείσουν νέο ραντεβού. Σε αυτές τις περιπτώσεις, μπορείς να προτείνεις μια προσφορά μέσω SMS, προκειμένου να επανασυνδεθείτε και να τον ενθαρρύνεις να επιστρέψει. Ο χρόνος αποστολής του μηνύματος ποικίλλει ανάλογα με τον τύπο του καταστήματος και την τελευταία υπηρεσία του πελάτη. Ένα αποτελεσματικό παράδειγμα θα ήταν το ακόλουθο:

«Γεια [ΟΝΟΜΑ ΠΕΛΑΤΗ], έχει περάσει πολύς καιρός από την τελευταία σου επίσκεψη! Κάνε κράτηση αυτή την εβδομάδα και κέρδισε έκπτωση 20%! [ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΡΑΤΗΣΗΣ]»

Η χρήση του SMS marketing, επομένως, είναι απλή, γρήγορη και ευέλικτη. Με σωστό σχεδιασμό, είναι μια αποτελεσματική στρατηγική για την ενίσχυση της σχέσης με τους υπάρχοντες πελάτες και την προσέλκυση νέων.

Πώς να κάνεις χρήση του SMS marketing με το πρόγραμμα διαχείρισης Treatwell Pro

Οι SMS καμπάνιες δεν είναι τόσο απλές όταν είναι μεγάλος ο αριθμός των πελατών και τα ραντεβού προς διαχείριση. Τι πρέπει, λοιπόν, να κάνεις για να βελτιστοποιήσεις τη χρήση του SMS Marketing; Η εξατομίκευση των μηνυμάτων και η προσαρμογή τους στους παραλήπτες, όπως αναφέρονται πολλές φορές σε αυτόν τον οδηγό, είναι σημαντικά βήματα για να δεις αποτελέσματα. Εξίσου απαραίτητο, ωστόσο, είναι ένα σύστημα που επιτρέπει τη διαχείριση και την αυτοματοποίηση των ενεργειών που πρέπει να εκτελεστούν, χωρίς να χάνουν σε αποτελεσματικότητα.

Με το λογισμικό διαχείρισης της Treatwell, για παράδειγμα, μπορείς να δημιουργήσεις επικοινωνίες προς πελάτες μέσω SMS ή newsletter από την ειδική ενότητα. Εκεί μπορείς επίσης να διαχειριστείς τις καμπάνιες και να ανατρέξεις στο ιστορικό, με βάση το όνομα ή την ημερομηνία αποστολής.

Έχε υπόψη ότι οι υπηρεσίες υπενθύμισης SMS περιλαμβάνονται ήδη στο Treatwell Pro και δεν απαιτούν δημιουργία από τον χρήστη. Στις Ρυθμίσεις μπορείς να αποφασίσεις τις μεθόδους ειδοποίησης για επιβεβαίωση και υπενθύμιση ραντεβού.

ρυθμίσεις sms προς πελάτες

Διαδικασία δημιουργίας μιας καμπάνιας επικοινωνίας

Όσον αφορά τη δημιουργία και τη διαχείριση των SMS, είναι δυνατή η πρόσβαση από την ενότητα “Μάρκετινγκ” του συστήματος διαχείρισης. Κάνε κλικ στο “Δημιουργία νέου newsletter“. Μπορείς να επιλέξεις από κάποια προκαθορισμένα πρότυπα ή να δημιουργήσεις νέο, με βάση τις ανάγκες της επιχείρησής σου.

έτοιμα πρότυπα

Από την ίδια περιοχή, μπορείς να διαχειριστείτε τη δημιουργία μιας επικοινωνίας μέσω email ή SMS, επιλέγοντας το αντίστοιχο πεδίο. Η πλοήγηση στο σύστημα είναι πολύ απλή και διαισθητική. Μπορείς να εισαγάγεις έναν ή περισσότερους παραλήπτες, να προσαρμόσεις τον αποστολέα και να γράψεις το κείμενο στο ειδικό πλαίσιο.

δημιουργία καμπάνιας επικοινωνίας

Στο πλάι του πλαισίου κειμένου είναι δυνατή η προεπισκόπηση του μηνύματος, για να δεις πώς θα εμφανίζεται στον παραλήπτη. Τα μηνύματα μπορούν να αποθηκευτούν στο πρόχειρο ή ως προεπισκοπήσεις και να προγραμματιστούν για αποστολή, ορίζοντας ημερομηνία και ώρα. Μπορείς να τα βρεις ανά πάσα στιγμή μέσω της αναζήτησης στην ενότητα “Μάρκετινγκ“, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα φίλτρα. Τέλος, στην ίδια ενότητα, υπάρχει ένας σύνδεσμος για την αγορά πρόσθετων πακέτων SMS προς δημιουργία και αποστολή.

Με την Treatwell, επομένως, έχεις τα απαραίτητα εργαλεία για να αναπτύξεις μια ολοκληρωμένη και αποτελεσματική στρατηγική SMS marketing. Και όχι μόνο αυτό: μπορείς να διαχειρίζεσαι καλύτερα όλες τις πτυχές της επιχείρησής σου, από την ατζέντα στο ταμείο, από τις προσφορές στην αποθήκη, από τα στατιστικά μέχρι τις προσφερόμενες υπηρεσίες.

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου και ένας συνεργάτης μας θα σε καλέσει για να προγραμματίσετε μία δωρεάν επίδειξη του λογισμικού.