Φωτογραφίες για κομμωτήρια: Πώς να βγάλεις ποιοτικές λήψεις και γιατί

Με την πάροδο του χρόνου, οι άνθρωποι έχουν βρει νέες μεθόδους και μέσα για να ανακαλύψουν νέες δραστηριότητες, από εστιατόρια και μπαρ, μέχρι ξενοδοχεία και κατοικίες. Φυσικά, κομμωτήρια, κουρεία και κέντρα ομορφιάς εμπίπτουν στην ίδια κατηγορία.

Οι χρήστες χρησιμοποιούν πλέον το Facebook και το Google για να βρουν και να επιλέξουν κέντρο ομορφιάς για το επόμενο ραντεβού τους. Στην πραγματικότητα, ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους ώστε τα κομμωτήρια και τα κέντρα αισθητικής να προσελκύσουν νέους πελάτες είναι οι όμορφες, ζωντανές κι ελκυστικές φωτογραφίες.

Τα looks των πελατών και τα αποτελέσματα μετά από μια υπηρεσία δεν αρκούν για τη δημιουργία ενός ποιοτικού άλμπουμ. Το προσωπικό, οι χώροι, η ατμόσφαιρα, ο εξοπλισμός και τα επαγγελματικά προϊόντα είναι ιδανικές εναλλακτικές επιλογές. Οι σωστές και επαγγελματικές φωτογραφίες είναι πολύ σημαντικές για όλα τα κομμωτήρια και τα κέντρα αισθητικής, καθώς δίνουν κίνητρο στο κοινό να τα επισκεφτεί.

Μάλιστα, πολλοί ιδιοκτήτες προσπαθούν σκληρά για να έχουν μια οργανωμένη επιχείρηση με τους καλύτερους επαγγελματίες και προϊόντα, ενώ ταυτόχρονα δημοσιεύουν φωτογραφίες που αδικούν το χώρο και τη δουλειά τους.

Φωτογραφίες για κομμωτήρια: πώς να βελτιώσεις τη διακόσμηση και την ατμόσφαιρα

Οι φωτογραφίες στα κομμωτήρια και τα κέντρα ομορφιάς μπορούν να κάνουν τις σελίδες σε Facebook και Instagram πιο επαγγελματικές. Οι ιστορίες, για παράδειγμα, έχουν άμεσο χαρακτήρα και μπορούν να προσελκύσουν την προσοχή σε συγκεκριμένες στιγμές.

Καλό είναι να φωτογραφίζεις όταν δεν υπάρχουν πελάτες στο κατάστημα, για να αναδείξεις συγκεκριμένα σημεία (χώρος χαλάρωσης, color bar κλπ). Επίσης, βεβαιώσου ότι ο χώρος είναι καθαρός και τακτοποιημένος πριν τη φωτογράφιση.

Φωτογραφίες προσωπικού: Δώσε αξία στους υπαλλήλους

Οι φωτογραφίες των μελών του προσωπικού μεταφέρουν μια πιο συναισθηματική, δυναμική και επαγγελματική εικόνα της επιχείρησης.

Μπορούν να κοινοποιηθούν μέσω των social media ή στον ιστότοπο του καταστήματος, επιτρέποντας στους επισκέπτες να συνδέσουν το brand της επιχείρησης με συγκεκριμένα πρόσωπα.

Φωτογραφίες για κομμωτήρια στο Google My Business

Οι λήψεις μπορούν επίσης να δημοσιευτούν στο Google My Business. Εκτός από το ότι περιέχει όλες τις χρήσιμες πληροφορίες που σχετίζονται με την επιχείρηση, το Google My Business σού επιτρέπει να ανεβάζεις φωτογραφίες, όπως λογότυπο, εικόνα εξωφύλλου και στιγμιότυπα σχετικές με δραστηριότητες ή με την ομάδα. Πρέπει να ακολουθήσεις τις οδηγίες της Google για τη μεταφόρτωση φωτογραφιών στο MyBusiness, συγκεκριμένα:

  • η μορφή πρέπει να είναι JPG ή PNG
  • το βάρος των φωτογραφιών δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 5 MB
  • η ελάχιστη συνιστώμενη ανάλυση είναι 720 x 720 pixels

Σύμφωνα με την Google, «η φωτογραφία πρέπει να είναι εστιασμένη, καλά φωτισμένη, δεν πρέπει να έχει τροποποιηθεί σημαντικά, ούτε να έχει υπερβολική χρήση φίλτρων. Με άλλα λόγια, η εικόνα πρέπει να αντιπροσωπεύει την πραγματικότητα».

Κατάλληλος εξοπλισμός για επαγγελματικές φωτογραφίες σε κομμωτήρια και κέντρα αισθητικής

Ακολουθούν τα 3 σημεία που πρέπει να ακολουθήσεις προσεκτικά για να τραβήξεις όμορφες φωτογραφίες σε κομμωτήρια, κέντρα ομορφιάς ή σπα:

1. Χρησιμοποίησε smartphone καλής ποιότητας

Σήμερα μπορείς να τραβήξεις φωτογραφίες υψηλού επιπέδου με το smartphone σου, χωρίς περίπλοκες ρυθμίσεις ή ανάγκη από επαγγελματίες φωτογράφους.

Ένα smartphone μπορεί να προσφέρει μεγαλύτερη ευκολία στη χρήση, επιτρέπει την άμεση επεξεργασία των φωτογραφιών χάρη σε ειδικές εφαρμογές ή ενσωματωμένες λειτουργίες και δημοσίευση σε πραγματικό χρόνο στα social media.

Επιπλέον, χάρη στις συνεχείς ενημερώσεις λογισμικού σε Android και iOS, τα νέα smartphone είναι εξοπλισμένα με τη λειτουργία «νυχτερινής λειτουργίας», που σου προσφέρει εξαιρετικές λήψεις ακόμη και σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού. Η συμβουλή μας, επομένως, είναι να εστιάσεις σε μοντέλα που είναι αφιερωμένα στη φωτογραφία.

Το κόστος για ένα καλό smartphone ξεκινά από περίπου 500-700 ευρώ και αυξάνεται για τα πρόσφατα μοντέλα με ευρύτερη οθόνη ή περισσότερους αισθητήρες. Για μεγαλύτερη ευελιξία στη χρήση, είναι καλό να εστιάζεις σε μοντέλα με πολλές πίσω κάμερες. Συνήθως τα smartphone με διπλές / τριπλές κάμερες διαθέτουν τηλεφακό και ευρυγώνιο φακό, εκτός από τον κύριο φακό.

2. Πάρε ring light

Ο φωτισμός είναι συχνά το μυστικό μιας τέλειας φωτογραφίας. Δυστυχώς δεν μπορείς πάντα να αξιοποιήσεις στο έπακρο το φυσικό φως από τα παράθυρα και τις βιτρίνες των καταστημάτων, αλλά μπορείς να αγοράσεις ring light (80-100 ευρώ) με ρυθμιζόμενη φωτεινότητα. Συνοδεύονται συχνά από ένα κιτ με τρίποδο και θήκη smartphone.

ring light για φωτογραφίες σε κομμωτήρια

Για ένα εξατομικευμένο φόντο, μπορείς να αγοράσεις υφάσματα με συγκεκριμένα μοτίβα, να κάνεις μια γιγαντογραφία σε ένα φωτογραφικό στούντιο ή να πάρεις πάνελ και διακοσμητικά για έναν ή περισσότερους τοίχους του καταστήματος.

Ακόμη και το κόστος των σκηνικών μπορεί να ποικίλλει ανάλογα με τον τύπο και τη μάρκα. Για ένα καλό κιτ, το μέσο κόστος είναι περίπου 100-150 ευρώ.

Χρήσιμα tips για επαγγελματικές φωτογραφίες σε κομμωτήρια ή κέντρα αισθητικής

Μόλις αγοράσεις όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό και εξοικειωθείς, ήρθε η ώρα να το χρησιμοποιήσεις. Ακολουθούν 4 χρήσιμες συμβουλές για να έχεις τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα:

Εμπνεύσου από τον ανταγωνισμό

Χάρη στο Internet και τα social media (ειδικά Instagram και Pinterest), μπορούμε να αντλήσουμε έμπνευση από τον ανταγωνισμό για να βρούμε ενδιαφέρουσες ιδέες για τις φωτογραφίες μας. Δοκίμασε να ψάξεις τα πιο συχνά χρησιμοποιούμενα hashtags στον κλάδο ή σχετικές λέξεις-κλειδιά.

Προγραμμάτισε ημέρες για να δημοσιεύσεις φωτογραφίες για το κατάστημα και το προσωπικό

Για φωτογραφίες του καταστήματος (χώροι, σταθμοί εργασίας, εξοπλισμός κλπ) και του προσωπικού, συνιστάται να προγραμματίσεις συγκεκριμένες ημέρες για τις λήψεις. Το να αφιερώνεις συγκεκριμένα διαστήματα μόνο στις φωτογραφίες σού επιτρέπει να προετοιμάσεις την εμφάνιση και τη σύνθεση των μελών της ομάδας και να έχεις ελεύθερο και καθαρό τον χώρο.

Απαθανάτισε και μοιράσου στιγμές από τη δουλειά με τους πελάτες

Είναι πάντα καλό να μοιράζεσαι φωτογραφίες και βίντεο της δουλειάς σου, για να κρατάς ζωντανό το ενδιαφέρον των πελατών σου.

Για να αξιοποιήσεις στο έπακρο τις φωτογραφίες, θα πρέπει να δώσεις προσοχή σε ορισμένους παράγοντες:

  • φυσική φωτεινότητα: το καλύτερο φως για λήψεις, καθώς αναδεικνύει τα χρώματα και τις λεπτομέρειες χωρίς να τα παραμορφώνει. Συνιστάται η λήψη φωτογραφιών στις πιο φωτισμένες περιοχές του χώρου.
  • ring light: αυτές οι λάμπες έχουν εξαιρετική απόδοση ακόμα και χωρίς φυσικό φως και χρησιμοποιούνται ιδιαίτερα για την ενίσχυση των αποτελεσμάτων μιας συνεδρίασης στο κομμωτήριο, αισθητικός ή για λήψεις μετά το μανικιούρ / πεντικιούρ.
  • φωτογραφίες στο επίπεδο των ματιών: αυτός είναι ο μόνος τρόπος με τον οποίο ο φακός της κάμερας αποτυπώνει πιο πιστά την αναλογία διαστάσεων, χωρίς παραμορφώσεις ή λανθασμένες γωνίες.
  • καθαρός χώρος: ένα καθαρό και φωτεινό περιβάλλον κάνει τις φωτογραφίες πολύ πιο επαγγελματικές
  • δημιουργικότητα: η έμπνευση από τις φωτογραφίες των ανταγωνιστών είναι μια πρακτική που απλοποιεί τη δημιουργική διαδικασία και μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία πρωτότυπων και καλά επιμελημένων φωτογραφιών.
  • πειράματα και δοκιμές: δεν είναι απαραίτητο να είσαι ειδικός στη φωτογραφία ή να έχεις κάμερες μεγάλης αξίας για να μπορείς να τραβάς φωτογραφίες. Αντ ‘αυτού, είναι σημαντικό να κατανοήσεις πώς να έχεις τα καλύτερα αποτελέσματα με τον εξοπλισμό σου. Για παράδειγμα, δοκίμασε νέες γωνίες σε διαφορετικές ώρες της ημέρας για να βρεις το σημείο με τον ιδανικό φωτισμό.

Δημιούργησε ένα selfie spot

Ένας χώρος στο κατάστημα μπορεί να μετατραπεί σε “σημείο selfie”, δηλαδή μια περιοχή ιδανική για φωτογραφίες. Πολλοί πελάτες λατρεύουν να φωτογραφίζονται και να μοιράζονται τη φωτογραφία τους μετά από μια θεραπεία στα social media.

Μέσω ενός selfie spot, θα πετύχεις ένα πολύ πιο επαγγελματικό αποτέλεσμα υψηλότερης ποιότητας από μια φωτογραφία που τραβήχτηκε στο αυτοκίνητο. Επιπλέον, οι φωτογραφίες των πελατών μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την προώθηση του καταστήματος. Ένας ιδανικός τρόπος είναι να τοποθετήσεις αυτοκόλλητα ή υδατογραφήματα πάνω σε καθρέφτη (με το logo ή συγκεκριμένα hashtags).

Το selfie spot μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για φωτογραφίες “πριν-μετά”, προκειμένου να επισημανθεί το αποτέλεσμα μιας συγκεκριμένης θεραπείας. Τέτοιες φωτογραφίες είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στα social media και μπορεί να εγγυηθεί εξαιρετική προβολή.

Για να ενθαρρύνεις τους πελάτες να χρησιμοποιούν την περιοχή αυτή, μπορείς να δημιουργήσεις εκπτώσεις, δωρεάν δείγματα ή άλλα εξατομικευμένα οφέλη, με βάση τις προτιμήσεις κάθε πελάτη.

Επεξεργασία φωτογραφιών

Οι φωτογραφίες από smartphone μπορούν να τροποποιηθούν αμέσως με εφαρμογές, μερικές πολύ καλές, δωρεάν και εύχρηστες. Μεταξύ των πιο γνωστών είναι το Snapseed και το Lightroom. Επίσης, το ίδιο το Instagram σού επιτρέπει να αλλάξεις φίλτρα και να ρυθμίσεις θέση, φωτεινότητα, αντίθεση, κορεσμό και άλλες παραμέτρους.

Μεταξύ των σημείων που πρέπει να διορθωθούν ή να τονιστούν κατά την επεξεργασία φωτογραφιών είναι:

  • φωτεινότητα: αν η εικόνα είναι σκοτεινή, μπορείς να επεξεργαστείς τη φωτεινότητα. Το αποτέλεσμα μπορεί να βελτιώσει τη λήψη, αλλά δεν κάνει θαύματα. Αν η αρχική φωτογραφία έχει ανεπαρκές φως, καλύτερα να επαναλάβεις τη λήψη.
  • εστίαση στο θέμα: απόφυγε εικόνες με πάρα πολλά στοιχεία και επικεντρώσου στο κύριο αντικείμενο ή θέμα, χρησιμοποιώντας τη λειτουργία περικοπής ή κάποια καλλιτεχνικά εφέ, όπως blurring
  • ρεαλιστικές λήψεις: μην το παρακάνεις με τα φίλτρα και απόφυγε αυτά που είναι πολύ επεμβατικά. Ένα ελαφρύ HDR θα διατηρήσει την πραγματική εικόνα και θα σου επιτρέψει να βελτιώσεις την ποιότητά τους.